תם עידן

דיווח: טראמפ העניק חנינה לאביאם סלע

תמונה – ארכיון הבית הלבן

אחרי 35 שנה ושעות לפני סיום תפקידו, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם על 143 חנינות לאסירים וחשודים.

בין החנינות שהעניק הנשיא, אסיר חרדי מברוקלין שלום ווייס שנגזרו עליו 835 שנות מאסר וקנס של 123 מיליון דולר לפני כ-18 שנים.

גם החרדי אלי ווינשטיין מליקווד זכה לחנינה בהמלצת הרב קניבסקי ששיגר מכתב לנשיא טראמפ, לאחר שריצה 8 שנים בכלא עונש על עבירות הונאה מתוך 25 שנים שנגזרו עליו.

גם הישראלי אביאם סלע, קצין לשעבר בחיל האוויר שהואשם בארה"ב בגיוס והפעלת המרגל ג'ונתן פולארד בשנת 1987 ומאז מבוקש בארה"ב.

סלע מעולם לא הורשע כי לא הוסגר על ידי ישראל לארה"ב, מדובר במהלך סמלי שמנקה אותו מאשמה ומעצר עתידי בארה"ב.

"בקשתו של מר סלע לחסד נתמכת על ידי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שגריר ישראל רון דרמר, שגריר ארה"ב דייוויד פרידמן ומרים אדלסון. מדינת ישראל פרסמה התנצלות מלאה וחד משמעית, וביקשה את החנינה על מנת לסגור את הפרק האומלל הזה ביחסי ארה"ב וישראל".

ח"כ עוזי דיין בירך: "‏ברכות לאביאם סלע רעי לנשק שהיה מפעילו של ג'ונתן פולארד. ד"ר אביאם סלע טייס לוחם ומפקד מבריק, נרדף ע"י ארה"ב באכזריות חסרת תקדים, נשא ללא הגה בהחרמות ובהתנכלויות שכוונו נגד מדינת ישראל הנושאת באחריות. קיבל באיחור ברגע האחרון חנינה מנשיא ארה"ב היוצא".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.