חיסוני קורונה

זה לא פייק ניוז: בשבדיה שותלים צ'יפים באזרחים

תמונה – שבב של אינטל בגודל גרגר, אילוסטרציה

זה לא פייק ניוז, ולא דימיונות: צ'יפים זעירים המכילים נתוני חיסוני הקורונה החלו להישתל באזרחי שבדיה. מתברר שצעירים שבדים לא נרתעים מהגישה החדשנית – לשתול בתוך גוף האדם שבבים חיצוניים עם מידע דיגיטלי. כבר ב 2018 דיווחה סוכנות הידיעות AP כי השימוש בשבבים הזעירים נפוץ יחסית בשבדיה. המדינה מתלהבת מטכנולוגיה חדשה, ושבדים מתייחסים לשיתוף של מידע אישי כסימן לשקיפות בחברה

על פי הדיווח היום ב'ישראל היום' – שבבים, שגודלם כגרגר אורז ואשר פותחו על ידי חברת Epicenter הסקנדינבית, משמשים מעין "תו ירוק" ומוחדרים מתחת לעור שבין האגודל לאצבע המורה. על מנת לקרוא את המידע השמור על הצ'יפ בזריזות וביעילות, יש לסרוק אותו באמצעות סמארטפון, וכך האזרח אינו נדרש להציג תעודת חיסון פיזית או דיגיטלית.

מתברר על פי הדיווח הזה, שעל אף שכבר לפני כמעט 4 שנים דווח על הלגיטימיות בה נתפס הרעיון להחדיר צ'יפים בשבדיה, רק כ-6,000 אזרחים שבדים על פי הדיווח ב'ישראל היום' כבר מסתובבים כיום עם שבבים מתחת לעורם, שבבים שהושתלו לצרכים אחרים כמו אישורי כניסה למכוני כושר, כרטיסים לתחבורה הציבורית, מפתחות דיגיטליים לבתים.

אחת מהתיאוריות שנפוצו בתחילת מגיפת הקורונה והוגדרה כפייק-ניוז אך למרות זאת תפסה גולשים רבים, גרסה כי המיליארדר והנדבן ביל גייטס השתתף בייצור נגיף הקורונה כדי שיוכל להשתיל בבני אדם שבבי מעקב – שנועדו כביכול לזהות אם אנשים התחסנו נגד הנגיף אך בנוסף יעקבו אחריהם בסתר. תיאוריית הקונספירציה הזאת הוזכרה כ-20 אלף פעם ביום במהלך חודש אפריל 2020. מאז, הקונספירציה קרסה, אך הרעיון העקרוני על שימוש בשבבים שנשתלו בבני אדם, מסתבר שלא.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.