בעד או נגד?

בן גביר יוזם: החוק שיעצור את משפט נתניהו

תמונה – ארכיון לע"מ

על רקע משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ועדותו המקרטעת של עד המדינה ניר חפץ, תעלה היום לוועדת שרים לענייני חקיקה הצע"ח של ח"כ בן גביר שמשמעותה שהמשפט ייעצר.

בהצעת חוק שיזם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר ותעלה היום לדיון בוועדת שרים לחקיקה מוצע כי ראש הממשלה והשרים, ייהנו מחסינות אוטומטית שתוסר, רק במקרה שבו הכנסת תצביע באופן אקטיבי בעד הסרת חסינותם.

סעיף נוסף, שהוא הדרמטי מכולם, מאפשר למעשה את עצירת משפטו המתנהל של רה"מ נתניהו. בטיוטת הצעת החוק שניסח בן גביר נכתב: "דין פלילי שהתנהל נגד חבר הממשלה טרם כניסתו של חוק זה לתוקף יעוכב תוך 30 ימים, ויחודש רק במידה שניטלה מחבר הממשלה החסינות לגבי האשמה הנדונה".

בדברי ההסבר להצעת החוק מסביר ח"כ בן גביר כי מטרתה של הצעת החוק היא לאפשר את עבודתם הסדירה של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי ויתר השרים, מבלי שיחששו מהגשת כתב אישום נגדם. בשנים האחרונות הוגשו כתבי אישום בסוגיות תקדימיות נגד חברי הממשלה, בניסיון להשפיע על החלטת הבוחר, ולהדיח חברי ממשלה מכהנים באמצעות כתבי אישום, על ידי פקידים ויועצים משפטיים שמכניסים לתפקידם אג'נדה והשקפת עולם.

על הצעת החוק חתמו חברי הכנסת מכלוף מיקי זוהר, יצחק פינדרוס, משה אבוטבול, אתי חוה עטייה, מיכאל מלכיאלי, יעקב מרגי ומאי גולן. היום תעלה הצעת החוק בועדת שרים לענייני חקיקה שם ככל הנראה ייפסל.

ח"כ בן גביר מסר: "כשרואים את הפארסה שמתרחשת במשפט נתניהו ואת העדות של ניר חפץ מבינים שתפרו תיק. הצעת החוק שיזמתי, תמנע העמדה לדין של ראש ממשלה ושרים מכהנים. הגיע הזמן שנבחרי ציבור לא יחששו מפקידים שיאיימו עליהם, ושפקיד – אפילו אם הוא היועץ המשפטי לממשלה – לא יוכל להדיח ראש ממשלה מכהן".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!