חופש הביטוי?

סערה ברמת גן: הוסר מיצג אומנות "ירושלים של חרא"

תמונה – פייסבוק כרמל שאמה

אחרי שבית המשפט הטיל הבוקר צו זמני האוסר על ראש העיר רמת גן להסיר יצירת אומנות מהמוזיאון בעיר בה נכתב "ירושלים של חרא", הבוקר הודיע ראש העיר כרמל שאמה כי המיצג הפוגעני כבר הוסר אתמול ואין משמעות להחלטת בית המשפט.

בהודעה שפרסם ראש העיר שאמה הוא מסביר, "הוסרה היצירה המבזה את ירושלים, את הכותל ואת החרדים ובעצם מבזה את כולנו. כבר אתמול הוסרה היצירה כך שלכל צו מניעה זמני כנגד הסרתה אין משמעות בפועל עד להחלטה אחרת."

שאמה הוסיף, "עיריית ר"ג העניקה חופש מוחלט לצוות המקצועי של המוזיאון ולא יכלה לצפות את הבחירה ביצירה הפוגענית ומצרה על הפגיעה הקשה ברגשות רבים. העיר לא תממן בכספי תושביה לעולם פגיעה או ביזוי של שום אדם, מגזר, מקומות קדושים גם אם הדבר יחייב להחליף את אופי ונושא המוזיאון. ארגונים וגורמים קיצוניים מנהלים מתקפה מתלהמת כנגד ריבונות העיר וזכותה להחליט מה אסור שיעשה בכספה שלה. לא נירתע ולא ניכנע".

האמן דוד ריב שיצר את המיצג השנוי במחלוקת איים בשיחה עם חדשות 12: "אם לא כל העבודות שלי יישארו תלויות במוזיאון – לא אציג אף לא אחת מהן".

עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח: "הצילום שבו מורדת היצירה מתצוגה במוזיאון בגלל הנחייה של פוליטיקאי וחרף צו מפורש של בית משפט שאוסר לעשות זאת, צריך להדיר שינה מכל מי ששלטון החוק וחופש הביטוי יקרים לליבו. ביקשנו כעת מבית המשפט לקבוע כי יש להחזיר את היצירה לתצוגה עד למתן החלטה אחרת".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.