בשעה טובה

אחד למיליון: תאומים מ-2 רחמים נולדו בהצלחה

תמונה – איכלוב ת"א
הבוקר נולדו תאומים בריאים לאשה עם 2 רחמים, רחם אחד שמחולק ל 2 חלקים נפרדים לגמרי - מדובר בתאומים שלא פגשו אחד את השני אלא רק אחרי הלידה • הסיפור המלא

היריון של 1 למיליון: אל לדוביץ׳ נולדה עם רחם מסוג דידלפי. מדובר במצב בו לאשה יש 2 רחמים כאשר לכל רחם יש חלל נפרד וצוואר משלו. באופן נדיר אל הרתה בהריון תאומים כאשר כל תאום גדל בנפרד ברחם אחר.

כלומר, בשונה מכל שאר הריונות התאומים אשר חולקים את חלל הרחם וגדלים זה לצד זה, במקרה הזה התאומים של אל נפגשו לראשונה רק אחרי הלידה.

מדובר בסיטואציה רפואית נדירה ביותר ששכיחותה בספרות הרפואית הקורית 1 למיליון הריונות כאשר פחות מ 15 מקרים דומים תוארו עד כה בספרות הרפואית. הן מצב של רחם דידלפי והן היריון תאומים הופכים את ההיריון לכזה הנמצא בסיכון גבוה ביותר בעיקר ללידות מוקדמות.

לאור מורכבות המקרה היה צורך במעקב אינטנסיבי ביותר. לבסוף, בשבוע 35 אל עברה ניתוח קיסרי על ידי פרופ' הירש והתאומים זכו להכיר אחד את השני.

״בגיל 20, הרבה לפני ההיריונות, התבשרתי שיש לי 2 רחמים וכל השנים פחדתי שהתינוק יהיה ברחם הימני שהוא קטן יותר. בבדיקה הראשונה של ההריון הרופא כמעט התעלף ולקח לו עשר דקות לבשר לי שיש לי עובר בכל רחם ומשם התחיל הריון מלא בחששות. התאומים, בן ובת, מתוקים ומהממים ואני בטוחה שלמרות שלא נפגשו עד כה, הם יהיו האחים והחברים הכי טובים״ מספרת אל.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.