מה דעתכם?

סערה משפטית: משפחת נתניהו נגד עסקת טיעון

תמונה – ארכיון לע"מ

סערה במערכת הפוליטית בעקבות הדיווחים כי נתניהו שוקל לחתום על עסקת טיעון עם היועמ"ש מנדלבליט בתמורה לפרישתו מהפוליטיקה למספר שנים.

העיתונאי מיכאל שמש דיווח בכאן 11, על מחלוקת בין עורכי הדין של נתניהו לבני המשפחה. עורכי הדין של נתניהו דוחפים לחתימה על ההסכם, בני המשפחה שרה ויאיר נתניהו מתנגדים.

עוד דווח מפי מקורבים לנתניהו, "הוא לוקח בחשבון שחתימה על הסדר, עלולה להביא לסוף דרכו הפוליטית"

העיתונאי עמית סגל קרא לנתניהו לחתום, ‏"הימנעות מעסקת טיעון תהיה בכייה לדורות. המשך המשפט הקיים בגלל המחלוקת המצומצמת שנותרה תקלע את המדינה לעוד שנים של כאוס, ומסכנת בחורבן את מורשת נתניהו ואת כל מוסדות אכיפת החוק גם יחד. זה הזמן לצאת מהטוויטר ומאלה משני הצדדים שבלי מדון אין להם דבר בחייהם.'

עוד כותב סגל, ‏"אם מישהו חושב שבתום המשפט הצד השני ישתכנע, טעות בידיו. יש רגעים שצריך לעשות את מה שנכון. יישאר הויכוח להיסטוריונים, בלי להמשיך את מסע ההשמדה ההדדי."

IMG_20220113_204828_733

העיתונאי גיא פלג חשף כי נתניהו מוכן להתפטר מיידית מהכנסת אם מנדלבליט יסיר את הקלון ואת עבודות השירות במסגרת העסקה.

העיתונאי ינון מגל התומך בעסקת טיעון, "‏אם אין שוחד ואין כלא ואין קלון!! ויש חזרה לפוליטיקה!! (כמו אצל דרעי) אז זו כניעה ודגל לבן של הפרקליטות!"

מגל מוסיף, "אני אתמוך בעסקה, ואתם הגיבורים, המתנגדים בכל מחיר לעיסקה. יש לי רק בקשה אחת אליכם, אל תהיו גיבורים על הגב של נתניהו בן ה72. תהיו גיבורים על הגב שלכם! בברכה".

העיתונאי יאיר שרקי התנגד בתקיפות, ‏"עסקת טיעון היא חרפה מוסרית: היועמ״ש טען שנתניהו קיבל שוחד. נתניהו טען שתפרו לו תיק."

"ההצדקה היחידה להשאיר את הטענות ההדדיות באוויר, היא ההבנה שגם הכרעה משפטית לא תשכנע את המחנות שמבוצרים בדעתם מלכתחילה. ובעיקר מחיר הקרע בחברה הישראלית. השאלה אם עסקה תסיים את הדימום או תנציח אותו"

https://twitter.com/elizipori/status/1481676197201387523?t=dSsJsJ9gnh3WCXwaJmgqkQ&s=19

גם העיתונאי שמעון ריקלין הגיב, ‏"ערב טוב לנתניהו. הלכנו יחד בטוב וברע. בהישגים העצומים שלך. אבל גם באישומים שהעלילה עליך האוליגרכיה. תמיד היינו שם קהל תומכיך העצום לצידך. כי ידענו שאתה מנהיג נדיר. ושהם משקרים. המאבק שלך הוא המאבק של כולנו. לביעור הרע במערכת המשפט הרקובה. לצדק. בבקשה אל תחתום איתם על שום הסדר

עוד כתב ריקלין, "‏אדוני ראש הממשלה לשעבר נתניהו. אתה מנהיג ענק. אבל השליחות שלקחת על עצמך בתמיכתנו. גדולה אפילו יותר ממך. אל תלך להסדר עם כוחות הרוע והרשע ובכך תיתן להם הישג בהזזתך והם יוכלו להמשיך במעשיהם הנלוזים"

הפעיל ברק כהן כתב וזכה למחמאות מח"כ גלית דיסטל אטבריאן, "‏כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן שמוגש ללא בסיס ראייתי מספק מהווה בהחלט הפיכה שלטונית באמצעים משפטיים.

עוד כתב כהן, "הסדר טיעון שההישג היחידי שלו הוא תרומה להקמת ממשלת שינוי, ללא הרשעה בעבירות החמורות וללא סנקציה ממשית תומך בטענות נתניהו על רדיפה אישית. חד וחלק."

‏ח"כ גלית דיסטל כתבה, "אני אכבד כל החלטה של נתניהו אבל התסריט הטוב מבחינתי הוא שנתניהו שותק ונותן לנערים לשחק לפניו בעודם מוותרים על תיק 2000, מוותרים על עבירת השוחד נשארים עם סיגר בפה ובעצם מודים בעקיפין שאין כלום כי לא היה כלום. ורק אז הוא יכריז בקול- קפצו לי, אני כאן כדי להשאר עד הסוף. אחח..חלום."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.