בעד או נגד

השר ניצן הורביץ תוקף: "מול גדול המשחיתים חייבים למצות את הדין"

תמונה – ערוץ הכנסת

שר הבריאות ניצן הורביץ ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק יוצאים במתקפה נגד עסקת טיעון שמגבש היועמ"ש מנדלבליט עם ראש הממשלה לשעבר נתניהו.

בטור שפרסם ברק הוא כותב, "היום בו תאושר עסקת הטיעון הנידונה לנתניהו ייזכר בעתיד כיום קלון וחרפה. לא רק על שום טבען של פרשיות השחיתות הנידונות; אלא בראש וראשונה מכח התנהגותו לאחר שהואשם. ישראל תיזרק עמוק ולטווח ארוך לסטנדרטים מושחתים של ׳עולם שלישי׳.

השר הורביץ תקף, "לא היה אדם שסיכן את שלטון החוק הישראלי יותר מנתניהו. האיש שהשתמש בכיסא ראש הממשלה להלך אימים על פרקליטים ושופטים, חוקרים ועיתונאים. האיש שפעל להרוס את אמון הציבור ביסודות הדמוקרטיה ממניע אישי – לא זכאי לעסקאות והקלות. מול גדול המשחיתים חייבים למצות את הדין. זה האינטרס הציבורי".

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון תקפה, "מה שבטוח זה שאסור לתת למנדלבליט, בשעה האחרונה של תפקידו, לגעת בתיק של נתניהו. הוא בניגוד עניינים מובנה והרס מספיק. התיק הזה צריך להישאר ליורשו שיצטרך לנהל את המשפט הזה עד הסוף: שבית משפט יכריע מה משקלן של הראיות. נסיגה פה תהיה הסוף"

צילום איראל חרמוני משרד הביטחון

במקביל, העיתונאי שמעון ריקלין קרא לנתניהו שלא לחתום על עסקת טיעון, "רואה שיש שכועסים עלי שאני קורא לנתניהו לא ללכת לעסקת טיעון. אבל קניתי את הזכות הזו בעבודה קשה למענו מתוך אהבה והערכה גדולה אליו. ובניגוד למה שמספרים בשמאל חברי ואני שהלכנו איתו לא קיבלנו כלום. רק זכות להיות לצידו. ובעיני הליכה לעסקת טיעון תכתים את המורשת שלו ואותו. לכן אומר את זה"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.