שערורייה

סערה בישראל: המשטרה פרצה לפלאפונים ללא צווים

תמונה – דוברות המשטרה

סערת ענק: עיתון כלכליסט חושף הבוקר כי המשטרה פרצה בשנים האחרונות לעשרות פלאפונים של בכירים בישראל ואזרחים תמימים מאז תקופת המפכ"ל רוני אלשיך.

על פי הדיווח, המשטרה פרצה ללא צו חיפוש של שופט, לפלאפונים של ראשי ערים, ראשי מחאת בלפור, אזרחים תמימים ומקורבים לפוליטיקאים בכירים, באמצעות תוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO הישראלית.

עוד דווח בכלכליסט, ״בין היתר התוכנה הושתלה בנייד של מקורב לפוליטיקאי בכיר, כדי לנסות למצוא אצלו ראיות בחקירת שחיתות… המשטרה הוציאה תעודת חיסיון על מקור המידע, על מנת שלא יימסר לסנגורים של הנאשמים ולא יתגלה השימוש בכלי הריגול".

עוד דווח, כי תוכנת הריגול נשתלה בטלפונים של אזרחים כדי למצוא ולאסוף חומרים ומידע כדי שבהמשך החומרים הללו ישמשו את החוקרים כדי להפעיל לחץ על נחקרים.

מהמשטרה נמסר בתגובה, "פעילות המשטרה בתחום זה נמצאת תחת פיקוח ובקרה באופן רציף, על ידי היועץ המשפטי לממשלה וגורמים משפטיים חוץ ארגוניים נוספים. מטבע הדברים אין בכוונת המשטרה להתייחס לכלים המופעלים על ידה."

פרשן גל"צ יעקב ברדוגו תקף, "בנט, שקד וכת ׳רק לא ביבי׳ – מי העלים את הדמוקרטיה בישראל? מנדלבליט ואלשיך כשעקבו אחרי אזרחים תמימים וחדרו לפלאפונים ולמחשבים שלהם ללא צו שופט… עולם שלישי ורודני המשפט… הכול בכתבה המאלפת של תומר גונן".

העיתונאית קרן נויבך הגיבה, "בלי צו בית משפט, בשביל לקצר הליכים, בשביל "פישינג", מעקב אחרי אזרחים שאין נגדם הליך פלילי. ככה, כי אפשר. משטרת ישראל שלך ובשבילך. פחד אלוהים."

פעיל השמאל אלדד יניב תקף, "אני מאד מקווה שהשר עמר בר לב מבין מה סדר היום שלו היום: לזמן את המפכ״ל קובי שבתאי לשימוע מיידי – ואם תחקיר כלכליסט נכון – להגיש תלונה חמורה נגד שבתאי למח״ש, ולהשעותו מיד."

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר: "השימוש בתוכנת פגסוס והפריצה לטלפונים ניידים של מפגינים ומתנגדי משטר, כמו בדיקטטורות החשוכות ביותר, אינה חוקית ומחייבת חקירה מיידית, עמוקה ורצינית. אין למשטרה סמכות לאכן טלפון בלי צו, לא לבצע האזנת סתר בלי צו ולא לחפש בטלפון בלי צו, אז על אחת כמה וכמה שאין לה סמכות לפרוץ ולהשתלט על טלפון, ואם עשתה כך נהגה כאחרונת העבריינים".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!