מגייסים מיליונים

מכה לקמפיין נתניהו: רשות המיסים הסירה את סעיף 46

תמונה – פייסבוק ינון מגל

רשות המיסים הורתה להסיר את "סעיף 46" מקמפיין גיוס המיליונים שפתח ינון מגל למען הוצאות משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

על פי הדיווח בערוץ 7, רשות המסים פנתה לעמותת 'מוסרי' המנהלת את הקמפיין, ודרשה מהם להסיר באופן מיידי את "סעיף 46", ההופך את התרומות למוכרות לצרכי מס.

עד כה נאספו 3,361,221 מיליון שקלים, על ידי 24,321 תורמים בשלושה ימים בלבד.

ינון מגל הגיב, "בהמשך לקמפיין מימון משפט נתניהו ובעקבות בקשת רשות המיסים, עמותת מוסרי מבהירה כי כל סכום שנתרם עבורה משמש למטרות העמותה: הגנה על זכויות האדם ותיקון עוולות על פי תורת ישראל ומתוך אמונה שהאדם נברא בצלם אלוקים וזאת באמצעות מחקר, פרסום וניהול מאבקים ציבוריים סיוע לנפגעים, חינוך והסברה".

איש התקשורת ברלה קרומבי מאתר גיוס ההמונים כתב, "לכל מי שלא הבין הסיפור פשוט: השמאל בפאניקה מקמפיין נתניהו. סוללות עורכי דין שמאלנים פנו לכל גורם אפשרי: רשם העמותות / ייעוץ משפטי הכנסת / רשות המיסים / סבתא תרזה, בניסיון לעצור את הקמפיין. אז אני מודיע שהקמפיין לא ייעצר ואנחנו עם 3 עורכי דין נלחמים כי הכל חוקי. לא ישתיקו את העם!"

עו"ד שחר בן מאיר שלח מכתב התראה לעמותת מוסרי בדרישה להפסיק את הגיוס, "הנני מבקש להתריע בפניכם מראש כי ההשתתפות שלכם בפרוייקט הגיוס עולה לכאורה כדי חשד לעבירות פליליות על מספר דינים".

עוד דורש בן מאיר, "הנני מוסר לכם בזאת התרעה זו לחדול ולהפסיק כל שיתוף פעולה במישרין או בעקיפין עם פרוייקט הגיוס ומוסר לכם התרעה זו שלא לעשות שימוש בכספים שקיבלתם מלבד השבת לתורמים".

מעמותת מוסרי נמסר: "כפי שהבהרנו לאורך כל הדרך הקמפיין יעשה בצורה חוקית ובהתאם לחוק. לאחר שיחה עם אנשי רשות המיסים סוכם שתורמי הקמפיין הנוכחי לא יהיו זכאים להטבת מס. נמשיך לפעול בהתאם להוראות כל חוק רלוונטיות כמו שאנחנו פועלים שנים רבות".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.