מתח בממשלה

לפיד מזהיר את בנט: "השלכות מדיניות חמורות"

תמונה – פייסבוק יאיר לפיד

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד שיגר מכתב חריף לראש הממשלה נפתלי בנט בעקבות כוונתו להכשיר את מאחז אביתר ולהקים שם יישוב.

ביומו האחרון בתפקיד היועמ"ש, אישר מנדלבליט את מתווה אביתר, לפיה תיבנה ישיבה במקום ולאחר מכן יישוב.

במכתב שפורסם באתר הארץ כותב לפיד לבנט ומזהיר, ״כל צעד ליישום המתווה האמור, אשר כידוע לא נעשה בהתייעצות עמי ולא על דעתי, כולל עצם ההכרזה על אדמות מדינה או הוצאת צו תכנון מיוחד, עלול לגרור השלכות מדיניות חמורות ופגיעה ביחסי החוץ, בראש ובראשונה מצד ארה"ב, והדבר כבר הובהר על ידי הממשל האמריקאי בדרגים בכירים".

ח"כ יאיר גולן תקף, "אביתר הוא מאחז בלתי חוקי על קרקע פרטית פלסטינית, שקיומו הוא חלק מתוכנית הימין הקיצוני לחצות את השומרון באמצעו ולסכן כל אפשרות להיפרדות עתידית מהפלסטינים. לא ניתן לזה לקרות. מי שחושב שנאפשר הקמת התנחלות חדשה, הוזה הזיות. אביתר לא תקום."

ח"כ אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה אמרה לכאן חדשות: "זו החלטה לא אחראית להכשיר את המאחז. הצעד יעמיק את המשבר – צריך לכבד את ההסכמים ולא לעשות צעד חריף שמטלטל את הקואליציה"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.