שערוריית הריגול

מדינת משטרה: השר בר לב מקים ועדת חקירה

תמונה – המשרד לביטחון פנים

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, החליט להקים וועדת חקירה נוכח הפרסומים בתחקיר 'כלכליסט', כי המשטרה פרצה לפלאפונים של אבנר נתניהו, איילה חסון, רמי לוי ועוד אישי ציבור בכירים.

"החלטתי להקים ועדת בדיקה ממשלתית שתחקור לעומק את הפגיעה בזכויות האזרחים ובפרטיותם בשנים המדוברות", אומר בר לב.

סערה: המשטרה פרצה לעיתונאים ופוליטיקאים

השר הוסיף, "מתוך העדויות העולות, מסתמן שהכשלים, באם היו, היו תחת מפכ״לים קודמים, תחת שרים לביטחון פנים קודמים ותחת ממשלות קודמות. אני מישיר מבט אליכם, אזרחי ישראל ומתחייב לכם – ועדת הבדיקה תבדוק לעומק ולרוחב את כל הטענות. במשמרת שלי המחדלים הללו לא יקרו – המשטרה נמצאת תחת האחריות שלי ובסמכות שלי ואני אוודא שאם הייתה פגיעה בדמוקרטיה שקרתה בשנים הקודמות, אוקיע אותה ולא אתן לה לקרות".

השר בר-לב סיכם, "ועדת הבדיקה הממשלתית שאני מקים לסוגיית השימוש בטכנולוגיות המעקב על ידי כלל גופי מערכת אכיפת החוק, תהיה בראשות שופט בדימוס, אבקש משר המשפטים להביא לאישור הממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת בדיקה ממשלתית לה יוקנו הסמכויות העיקריות של ועדת חקירה ממלכתית לעניין זימון עדים, חקירתם באזהרה ותפיסת מסמכים. תהא רמת בכירותם של המזומנים באותם ימים אשר תהא – מהדרג המדיני, ממערכת המשפט, או ממשטרת ישראל".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.