נתונים מדאיגים

נתוני רכבת ישראל חושפים את מימדי הפריצות לשטחי המסילה

תמונה – רכבת ישראל
כחלק משבוע הבטיחות הבינלאומי למפגשי כביש מסילה, אותו מוביל איגוד הרכבות הבינלאומי ובו משתתפת רכבת ישראל, מפורסמים נתונים בדבר פריצות כלי רכב למפגשי כביש מסילה.

במהלך שנת 2018 פרצו כ-12 אלף כלי רכב את מפגשי הכביש מסילה, בניגוד לכללי הדרך, לאחר ירידת המחסום והפעלת אורות ופעמוני האזהרה. אחוז ניכר מפריצות אלה בוצע על ידי כלי רכב כבדים כגון אוטובוסים ומשאיות, אשר עלולים להביא לפגיעה קשה בנוסעי הרכבת, במקרה של תאונה. פריצות אלה ואחרות אל שטח המסילה הביאו לעיכוב של מעל ל-1,000 רכבות נוסעים, ולכ-6,500 דקות עיכוב.

חצייה מסוכנת של מפגשי כביש מסילה היא תופעה בינלאומית, המקשה על הפעלת רכבות, ומסכנת את כלל משתמשי הדרך. על מנת להעלות את המודעות לסכנה, התאגדו חברות רכבות מ-43 מדינות ברחבי העולם וקבעו תאריך בינלאומי להעלאת המודעות לפריצות לשטח המסילה שיתקיים השבוע. רכבת ישראל שותפה למאמץ הבינלאומי ותקיים, זו השנה השמינית, את שבוע הבטיחות הבינלאומי. במסגרת השבוע, תבצע הרכבת פעילויות הדרכה והסברה להעלאת המודעות הציבורית בנושא בטיחות בקרבת מסילות ברזל בכלל ומפגשי כביש מסילה בפרט.

רכבת ישראל
רכבת ישראל

בשנת 2005, היו 151 מפגשי כביש-מסילה פעילים ברחבי הארץ. בשיתוף פעולה של משרד התחבורה וגופים נוספים, מקדמת רכבת ישראל הקמת הפרדות מפלסיות המבטלות את המפגשים, ועד שנת 2019 בוטלו 79 מפגשים לטובת הקמתן של הפרדות מפלסיות.
כך למשל, בשנה האחרונה בלבד בוטלו כבר 5 מפגשים באיזור השרון, ברמלה, וקיבוץ החותרים.

במפגשים הקיימים משולבים האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בעולם, שמטרתם להתריע וגם לפעול באופן אקטיבי למניעת מצבי סיכון. עם זאת מציינים ברכבת ישראל כי גם האמצעים המתקדמים ביותר אינם מחליפים עירנות ושמירה על החוק. אנו שבים ומזכירים למשתמשי הדרך לפעול על פי החוק ובזהירות יתרה בקרבת מסילה, ולהימנע מפריצה לשטחי מסילה, אשר מסכנת את ציבור הנהגים ונוסעי הרכבת.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.