סומכים עליו?

בנט בתגובה לפיגוע: "אנחנו בפתחה של תקופה מאתגרת"

תמונה – לשכת רה"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בהצהרה מצולמת לאחר הפיגוע הקשה בבני ברק בו נרצחו חמישה בני אדם שביצע מחבל פלסטיני בעיר בני ברק.

"אחרי תקופה של שקט ישנה התפרצות אלימה של אלה המנסים לכלותנו, אלה שרוצים לפגוע בנו בכל מחיר, שהשנאה שלהם ליהודים, למדינת ישראל, מעבירה אותם על דעתם. אלה שמוכנים למות – ובלבד שאנחנו לא נחיה בשלווה.

בימים אלה אנחנו מתמודדים עם גל טרור חדש. מה שראינו לפני פחות משנה, בשומר החומות – הטרור והאלימות, מתוך ישראל ובתוך ישראל, היה סנונית ראשונה.

זה אתגר גדול לצה"ל, לשב"כ ולמשטרת ישראל. אתגר מורכב שמחייב את מערכות הביטחון להיות יצירתיות ולהתאים את עצמנו לאיום החדש. לקרוא סימנים מעידים אצל אנשים בודדים, לפעמים אפילו בלי שיוך ארגוני, ולשלוט היטב בשטח כדי לסכל את הטרור עוד לפני שהוא קורה.

כוחות הביטחון של מדינת ישראל הם הטובים בעולם, הם ערוכים להתמודד עם המשימה, וכמו בגלים הקודמים גם הפעם אנחנו ננצח.

אזרחי ישראל, אני מבקש ביחד איתכם להשתתף בכאבן העצום של המשפחות ולאחל החלמה לפצועים. כולנו ערבים זה לזה, כולנו נדרשים לגלות אחריות ועירנות.

אני מחזק את ידיהם של האזרחים ושל השוטרים שירו במחבלים בזירות השונות. דיברתי עם חלקם והודיתי להם בשם כולנו. אלה גיבורי ישראל שבזכות אומץ הלב שלהם ניצלו חיי אדם.

אנחנו בפתחה של תקופה מאתגרת. אנחנו למודי טרור, מראשיתה של הציונות. *הם לא שברו אותנו אז והם לא ישברו אותנו היום. סוד קיומנו זה הערבות ההדדית בינינו, הנחישות שלנו לשמור על הבית שבנינו – בכל מחיר. אזרחי ישראל, גם הפעם אנחנו ננצח"

IMG_20220329_235553_466

ח״כ מנסור עבאס – יו"ר רע"מ הגיב, "בבני ברק התרחש היום פשע טרור מתועב ומגונה, נגד אזרחים חפים מפשע . משתתף בצער המשפחות ומאחל רפואה שלמה לפצועים.

כולנו ביחד ניצבים מול גל טרור רצחני, כולנו ללא הבדל. רחובות הערים בישראל גדושים באזרחים ערבים ויהודים, ומי שיוצא במסע הרג נבזה לא מבחין ולא מבדיל בין דם לדם.

רמדאן, פסח ופסחה מתקרבים, חובתנו המוסרית, הדתית והמנהיגותית כממשיכי דרכו של הנביא אברהם ובני שלושת הדתות, היא ליזום תהליך פיוס ושותפות מושתת על ערכי הדת והאמונה באלוקים, ובערכים האנושיים האוניברסליים שמחנכים לסובלנות, שלום וקדושת חיי אדם באשר הוא, וכמובן נגד שנאה, פשיעה ואלימות.

לא נסתפק בגינויים והודעות תנחומים, כי הטרור לא מפסיק ולא מרכין ראש. אנו נחושים לצאת לדרך השלום על אפתם וחמתם של כל הקיצוניים, ואנו נחושים לעשות הכל על מנת למנוע פגיעה מחודשת באזרחים חפים מפשע.

אי אפשר לא להבחין בקבוצות אינטרסנטים קיצוניות שמתעקשות לפגוע במרקם היחסים בין יהודים לערבים במדינה. לא ניתן להם. לזה אני מחויב ומתחייב שוב ושוב.

אני מחויב לכלל אזרחי המדינה, תפקידנו כמנהיגים שנפעל בכל הכוח על מנת לדאוג לזה שהחגים של כולנו יעברו בשקט, ושכולם יחגגו עם משפחותיהם, איפה שירצו, ללא פחד. מי ייתן וכל משאלות ליבנו לשלום ואחוה אכן יתגשמו.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!