ממשלת מתפרקת

דרמה פוליטית: ח"כ ניר אורבך מחרים את הקואליציה

תמונה – פייסבוק

לאחר שיחה מתוחה, חבר הכנסת ניר אורבך ממפלגת 'ימינה', הודיע לראש הממשלה בנט כי הוא פורש מהקואליציה עד שחוק הארכת תקנות איו"ש יעבור בכנסת.

בהודעתו כתב חה"כ ניר אורבך "אחרי שבוע של פגישות עם רה"מ וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית.

אורבך הוסיף, "לצערי הקואליציה כיום – איננה ממלאת את ייעודה. מחד, לאורך השנה פעלנו במגוון נושאים לחיזוקה ולביצורה של מדינת ישראל, ומאידך גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חה"כ גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים, והשתמשו בה לאורך הדרך כבת ערובה שלהם. בד בבד, נכשלנו לחלוטין בהרמת רוח העם וזוהי משימתה העיקרית של הממשלה, כל ממשלה. חשוב לציין, כפי שהתבטאתי בעבר, כי לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת. לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם.

אורבך מוסיף, "אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת. סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. בשבוע הקרוב לא אצביע בעד פיזור הכנסת. אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה.

לסיום כותב אורבך, "הודעתי הבוקר לרה"מ שבמצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה.".

*יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ הגיב, "אין מקום לציניות בתגובה לצעד של ניר. צעד כמו שהוא עשה היום מול בנט, שלהם יחסים קרובים הרבה מאוד שנים, דורש אומץ רב. ניר אזר את האומץ לצעד הראשון, זה חשוב ואני מברך אותו על כך. צריך לקוות שבעזרת השם יהיה לו האומץ ללכת עד הסוף ולהפיל את הממשלה הרעה הזו."

שר המשפטים סער הזהיר, "אם חלילה תקום ממשלת ביבי-בן גביר-הסכנה לאופיו של המשטר הדמוקרטי בישראל תהיה ברורה ומיידית. אנחנו נפעל להפיל את הצעת החוק שלהם לשינוי דרך בחירת השופטים ביום רביעי במליאת הכנסת."

אמש התקפל שר המשפטים סער והסיר מסדר היום את חוק תקנות איו"ש לאחר הודעת ח"כ זועבי ממרצ, כי היא תפיל בכל מצב את חוק תקנות איו"ש אם יגיע להצבעה במליאת הכנסת.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.