זעם בסעודיה

דיווח: עיתונאי סעודי נעצר בחשד שסייע לגיל תמרי

תמונה – טוויטר גיל תמרי

דיווח בסעודיה: עיתונאי סעודי נעצר בחשד כי סייע לעיתונאי הישראלי גיל תמרי להיכנס למכה, העיר הקדושה ביותא שהכניסה אליה אסורה למי שלא מוסלמי כך לפי הקוראן.

בהודעת המשטרה בסעודיה נמסר, "‏כל המגיעים לממלכה מחויבים לכבד את הכללים במקומות הקדושים, ״הממלכה לא תתיר הפרות מהסוג הזה. זהו פשע בלתי נסבל, שכל מי שסייע לו, יקבל עונשים בהתאם לחוק במדינה״.

בעקבות הסערה ברשתות החברתיות פרסם תמרי התנצלות מסויגת ברשת הטוויטר: "אני רוצה לחזור ולהדגיש שהביקור שלי למכה לא נועד לפגוע במוסלמים, או כל אדם אחר. אם מישהו נפגע מכתבת החדשות הזו, אני מתנצל מעומק לבי".

מחדשות 13 נמסר בתגובה לסערה, "ביקורו של עורך חדשות החוץ, גיל תמרי, במכה הוא הישג עיתונאי חשוב, שלא נועד בשום צורה לפגוע ברגשות המוסלמים. כמובן שאם מישהו חש פגיעה, אנחנו מצרים על כך. נבהיר: סקרנות עיתונאית היא נשמת אפו של מקצוע העיתונות. ה'אני מאמין העיתונאי' מושתת על הגעה לכל מקום ותיעוד הדברים ממקור ראשון".

עוד נמסר, "עקרונות אלה הנחו אותנו גם במשימה העיתונאית הזאת, שאפשרה לצופים רבים מגע ראשוני כמעט בלתי אמצעי עם המקום החשוב הזה. זאת יחד עם הסקרנות וההתרגשות בישראל סביב היחסים המתהדקים עם סעודיה. לתפיסתנו, הידיעה וההכרה של מקום חשוב ממקור ראשון, רק תורמות להגברת הסובלנות הדתית והשיח מתוך למידת והכרת אמונות האחר".

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!