מוות טראגי

בית הדין הצבאי גזר את עונשו של סמ״ר מ׳ שגרם למות יהונתן גרנות

תמונה – יהונתן גרנות, צילום משפחתי

בית הדין הצבאי הטיל הבוקר עונש של של 26 חודשי מאסר בפועל על סמ״ר מ׳, החייל שגרם למותו של יהונתן גרנות ז"ל בפליטת הכדור מנשק הרוגר בחטיבת הנח״ל.

עו"ד רן כהן רוכברגר, המייצג את החייל היורה, מסר: "החייל מ' ומשפחתו שולחים היום שוב את תנחומיהם למשפחתו של יונתן גרנות ז"ל. יהונתן ז"ל היה חברו הטוב של מ', שמתייסר וכואב את מותו בטרגדיה הנוראה, ועד היום מטופל פסיכיאטרית בעקבות פוסט הטראומה החריפה שבה לקה".

גרנות ז"ל היה לוחם בגדוד בזלת של חטיבת הנח"ל, בן 22 בנופלו, מקיבוץ עינת. על פי התחקיר, תקרית הירי החמורה התרחשה במחנה בבקעת הירדן, במהלכה, הלוחם נפגע מכדור רוגר, נשק לפיזור הפגנות, שככל הנראה נפלט מרובה שבו נעשה שימוש במטווחים זמן קצר לפני כן. עוד עלה מהתחקיר כי כוח צבאי ערך במקום אימון במטווח בכדורי הרוגר כחלק מהכנות לתעסוקה מבצעית באוגדת עזה. בסיום המטווח פרק מפקד המחלקה את נשקי החיילים, והציב אותם בקרבת עמדת השומר הפלוגתי.

בהמשך, הרים סמ"ר מ' את אחד הנשקים, כיוון למרחב שבו צעד הלוחם עם חייל אחר, ובאותו שלב נפלט כדור שפגע בראשו של הלוחם, שהתמוטט ואיבד הכרה. גרנות ז"ל נפטר בבית החולים כעבור שלושה ימים.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.