סתימת פיות?

לפיד עותר נגד ערוץ 14: "חלאס, יש גבול"

תמונה – יש עתיד

מפלגת יש עתיד, עתרה הבוקר לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לראות בערוץ 14 ובבעליו, המיליארדר יצחק מירילשוילי, כגופים הפעילים אקטיבית בבחירות.

בעתירה שהוגשה לשופט עמית, דורשת ׳יש עתיד׳ להכריז ולהכיר כי מירילשוילי וערוץ 14 הפועלים בתקופת הבחירותֿ פונים לציבור הרחב במטרה להשפיע עליהם לתמוך במפלגת הליכוד, ולהימנע מהצבעה למפלגת יש עתיד.

בעתירה, יש עתיד מפרטת דוגמאות רבות כיצד מירישוילי, באמצעות ערוץ 14, פועל בניגוד לדיני מימון מפלגות, ומבצע פעילות בחירות לטובת הליכוד, בסכומי עתק. כנטען בעתירה: "מדובר באיום ממשי על עקרונות היסוד של הבחירות בישראל. כאשר כלי תקשורת נרתם בצורה מלאה לטובת מועמד ומפלגה, ללא איזונים, בניגוד לכל סטנדרט של סבירות, הגינות, ושכל ישר".

בעתירה מזכירה יש עתיד כי בכירי ערוץ 14 השתתפו בתעמולה של הליכוד, כי פרשן הערוץ יעקב ברדוגו נטל חלק במו"מ מטעם הליכוד, כי אנשים המופיעים בערוץ עברו לעבוד בליכוד או להיות מועמדים מטעמו, וכן קריאות מפורשות של שדרי הערוץ בנוגע להצבעה בבחירות. לטענת יש עתיד, כל אלה מחייבים כי שידורי הערוץ בתקופת הבחירות יסווגו כתעמולה מטעם הליכוד.

שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה במיל׳ אורנה ברביבאי: ״ערוץ 14 משתמש בפלטפורמה שניתנה לו ברשיון ממשלתי, לשידור תעמולת בחירות לטובת מפלגת הליכוד. מובהר כי בעתירה איננו מבקשים להשפיע על תוכן השידורים, אלא דורשים מהערוץ לדווח בשקיפות לציבור על כך שהתוכן מהווה תעמולת בחירות, בדיוק כפי שהחוק מחייב.״

שרת האנרגיה, קארין אלהרר: ״העתירה מבקשת לחשוף את העובדה שערוץ 14 מתחזה לערוץ חדשות, וכל תכליתו היא תעמולה פסולה עבור המתמודד בנימין נתניהו. זהו מצב הדורס ברגל גסה את העתונות בישראל שתפקידה לדווח אמת, לשרת את הציבור ומשום כך גם פוגע באנשי תקשורת שממלאים מלאכתם נאמנה. לאפשר לערוץ להמשיך לשקר לציבור מהווה סכנה אמיתית לעיתונות בישראל ולדמוקרטיה כולה״.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.