מכה לשב"כ

אחרי חשיפת הפרשה: אחד מהעצורים בשב"כ שוחרר ממעצר

תמונה – חוננו

מכה לשב"כ: שוחרר אחד מהעצורים בשב"כ. העצורים היו ימים ארוכים תחת איסור מפגש עם עו"ד, נמנעה מהם שינה, הם נחקרו בשבת והם הוטרדו בידי חוקרת. עורכי דינם מארגון חוננו "החזקתו במעצר היתה שערוריתית – מישהו במערכת הביטחון התבלבל"

 

מכה לשב"כ ולימ"ר: אחד מהעצורים אשר נחקר כשבוע וחצי בשב"כ, חלקם תחת צו חריג של מניעת מפגש עם עו"ד שוחרר לפני זמן קצר מהמעצר. הצעיר נחשד יחד עם עצור נוסף, כי בעת שהגיעו לסייע לתושבי שכונת שמעון הצדיק בירושלים, מפני פורעים ערבים אשר הגיעו לתקוף את ביתם, תקפו והשליכו אבנים לעבר ערבים. הצעיר שוחרר בתנאים מגבילים למספר ימים.

 

העצור נחקר יחד עם עצור נוסף בימים האחרונים בשב"כ. הם סיפר לעורכי דינו – עו"ד עדי קידר, עו"ד אביחי חג'בי ועו"ד נתי רום מארגון חוננו כי במהלך החקירות נמנעה מהם שינה, הם נחקרו בשבת, הם אינם קיבלו מזון בצורה סדירה, נמנע מהם להתפלל חלק מהתפילות ואף חוקרת שב"כ הטרידה אותם ונגעה בהם מספר פעמים במהלך החקירות.

 

עו"ד עדי קידר מסר לאחר השחרור "‏שחרורו של החשוד מוכיחה כאלף מונים את אשר טענו מלכתחילה שהחזקתו במעצר בכלל ובמניעת מפגש בפרט הייתה לא מוצדקת, שערורייתית ופוגעת בזכויות האדם הוא נחקר באופן קיצוני, כשהיום ברור לחלוטין שהחשוד הזה לא קשור בשום קשר לעבירה לא במישרין ולא בעקיפין. אנו נשקול את צעדינו בהקשר זה למול השב"כ והמשטרה".

 

עו"ד נתי רום הוסיף "אני שמח שבית המשפט שחרר את מרשי לאחר שהתרשם כי לא נשקפת ממנו סכנה. צר לי כי למרות שכלל לא היה חשוד בעבירות חמורות המצדיקות צעדים דרקונים, הוא שהה בצינוק נמנעה ממנו שינה והוא עבר חקירות שב"כ אינטנסיביות ללא מפגש עם עו"ד שפגעו קשות בזכויותיו.

 

הדבר מקבל משנה תוקף כאשר ברקע עצורים ערבים שבאותו אירוע התפרעו ופצעו קשה צעיר יהודי מספר דקות לפני כן, כלל לא נתבקשו צעדים שכאלה והם נחקרו בתחנת המשטרה, מישהו במערכת הביטחון התבלבל ואני מקווה שהממשלה החדשה תשים לכך סוף".

(בתמונה: עו"ד נתי רום אשר ייצג מטעם ארגון חוננו יחד עם העצור מחוץ לבית המשפט)

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.