בזכות לפיד ומיכאלי

עכשיו זה סופי: תם עידן מפלגת מרצ

תמונה – מפלגת מרצ

זה נגמר: לאחר ספירת 80 אחוז מהקולות והמעטפות הכפולות מתברר כי חסר למפלגת מרצ 3800 קולות והיא לא עוברת את אחוז החסימה.

יו״ר מרצ זהבה גלאון בסרטון לאנשי ונשות מרצ אמרה, "זהו רגע מאד קשה עבורי, ועבור החברים שלי במרצ. תוצאות הבחירות הן אסון למרצ, אסון למדינה, וכן, גם אסון אישי לי. כמה ימים לפני הבחירות, כשידעתי כבר שהסכנה למרצ גדולה ומוחשית, חלף לי בדיוק הסיוט הזה בראש. של כנסת שתהייה ריקה ממרצ. שהמפלגה של כהנא בתוך הכנסת, והמפלגה של אלוני ושריד – לא."
 
גלאון הוסיפה, "בשביל זה עשיתי מה שמעולם לא חשבתי ששוב אעשה – כשראיתי שמרצ נמצאת  בסכנה חזרתי למדמנה של הפוליטיקה- מתוך תקווה להציל את מרצ והמחנה. דחפתי לאיחוד עם מרב מיכאלי, ובימים האחרונים התרעתי מספר פעמים בפני ראש הממשלה, יאיר לפיד והתרענו בפני אנשיו שהם משחקים באש, ושאם לא ניזהר, לא רק מרצ, אלא המחנה כולו, ישלם את המחיר. לצערי הבוחרים שלנו קנו את קמפיין "המפלגה הגדולה" והעדיפו לחזק את יאיר לפיד מול ביבי. בגלל שלקחתי על עצמי את המשימה הזאת, אני רוצה להגיד את זה הכי ברור – האחריות היא כמובן גם עלי.

עוד כתבה גלאון, "בימים האחרונים פנו אליי המונים – נשים, להט"בים, יהודים וערבים, בייאוש ובפחד. אני רוצה לומר לכם : אתם לא לבד, הערכים של אהבת אדם, חרות וחופש, הם לא רק שלכם. הם משותפים למיליוני אנשים בכל העולם. הניצחון של הצד הימני, עם השותפים הגזעניים והמדכאים – הוא לא באמת ניצחון. יש מספר שווה של ישראליות וישראלים בצד אחד ובצד השני, שמאמינים בשוויון, בזכויות אדם, בסיום הכיבוש ובצדק חברתי. כי תראו מה קורה בכל המדינות בעולם שעוברות עכשיו גל של ניאו פאשיזם נעמדת מולם רוח אנושית גדולה, שמקורה ברעיון – שכל בני האדם נולדו שווים. ואף כהניסט, אף פאשיסט, אף גזען הומופוב ושובניסט לא יכבה את הרוח הזאת."
 
לסיום אמרה גלאון, "הערכים ההומינסטים לא נעלמים בגלל 3800 קולות שבחרו בפתק הלא נכון. הם לא נחסמים בידי שום אחוז חסימה – אנחנו נמשיך להילחם, ובסוף ואנחנו ננצח. אני שולחת מכאן תודה מיוחדת לחברי רשימת מרצ לכנסת,  לכל הפעילים המסורים שלנו ולכל התומכים והתומכות שלנו. ואני אומרת לכם, גם אם החורף קשה – זה ממש לא ימנע את בוא האביב".

עוד דווח, כי מפלגת הציונות הדתית עולה ל-15 מנדטים מקולות החיילים, על חשבון הליכוד שיורד ל-31.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.