חרם צרכנים

משפחות שכולות נגד מפעל הפיס בטענה כי תומך בטרור

תמונה – אם תרצו
עשרות משפחות שכולות הפגינו מחוץ לבית מפעל הפיס נגד ההחלטה להעניק פרס לסרט של עו"ד לאה צמל. לטענתם, הענקת הפרס לעורכת דין שמייצגת מחבלים בגאווה, היא לגיטימציה לטרור - צפו בתיעוד מההפגנה.

עשרות משפחות שכולות הפגינו היום מחוץ לבית מפעל הפיס בתל אביב נגד ההחלטה להעניק פרס לסרט של עו"ד לאה צמל. לטענתם, הענקת הפרס לעורכת דין שמייצגת מחבלים בגאווה, היא לגיטימציה לטרור.

החרם הצרכני שמתגבש הוביל עד כה לכך שמנויים רבים בתכנית המנויים של מפעל הפיס ביקשו לבטל את המנוי. לרשתות החברתיות הועלו עשרות תמונות ותגובות של גולשים שצילמו ותיעדו את גזירת הכרטיס ושיחות למוקד לביטול המנוי.

הסרט "לוחמים חמושים" של צמל הוא שכאמור עורר את זעמן של המשפחות השכולות שדורשות ממפעל הפיס לבטל את תמיכתו בסרט. מאחורי המחאה ארגון 'בצלמו' שלדבריו מפעל הפיס עתיד להעביר מענק בסך 150,000 ש"ח לצמל. במפעל הפיס סירבו לדרישת הארגון והמשפחות השכולות.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מאוד מקווה שמה שלא עושה השכל יעשה הכסף. עם כל הכבוד לוועדות מקצועיות, מפעל הפיס נועד לשרת את אזרחי ישראל. אני בטוח שמפעל הפיס מחויב ללקוחות שלו שמצביעים בידיים פשוטו כמשמעו בדרישה שמפעל הפיס יפסיק לממן אירועים כאלה. אנחנו קוראים ליו"ר מפעל הפיס החדש להחליט חד משמעית: לא לממן אירועים הפוגעים במדינת ישראל"

ממפעל הפיס נמסר בתגובה: "מפעל הפיס הוא הגוף המשמעותי ביותר בכל הקשור לתמיכה ועידוד התרבות, האמנות והיצירה בישראל. בין היתר ממן מפעל הפיס את פרס אופיר, פרס ספיר, פרס לנדאו וכן את הפרס בפסטיבל דוקאביב. המשותף לכל אלו הוא שבכולם ללא יוצא מן הכלל, ועדות מקצועית ובלתי תלויות הן שקובעת את הדירוג של היצירות ובוחרת את המנצחים".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.