מפגש היסטורי

נתניהו: "פעלנו מאות פעמים בסוריה נגד התבססות אירן"

תמונה – קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף הבוקר בטקס פתיחת מפגש הפסגה הטרילטרלי של היועצים לביטחון לאומי של ארה"ב, רוסיה וישראל בירושלים כי "פעלנו מאות פעמים בסוריה נגד התבססות אירן" - צפו בתיעוד.

לראשונה מתקיימת בירושלים הפסגה הטרילטרלית ההיסטורית של היועץ לביטחון לאומי בן-שבת, היועץ לביטחון לאומי האמריקני בולטון, מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה פטרושב, המשלחות נועדים כעת במפגש הפסגה. הדיונים מתמקדים באיראן, סוריה ובסוגיות אזוריות.

ראש הממשלה נתניהו פתח את מפגש הפסגה ואמר: ״מדובר בוועידה היסטורית – זאת הפגישה הראשונה בין היועצים לביטחון לאומי של שלוש מדינותינו בבירתנו ירושלים. אני מבקש להודות לנשיא טראמפ ולנשיא פוטין על הסכמתם לכנס את ועידת הביטחון הזאת ולשלוח את יועציהם הבכירים ביותר. אני מעריך מאוד את הקשרים החזקים שיש לישראל עם שני המנהיגים ומדינותיהם. כפי שאמרתי פעמים רבות, יחסיה של ישראל עם ארה"ב הגיעו לגבהים חדשים תחת מנהיגותו של הנשיא טראמפ. באותה מידה, ישראל אסירת תודה על כך שהידידות שלנו עם רוסיה התחזקה יותר מתמיד בשנים האחרונות.

כפי ששניכם יודעים, ישראל פעלה מאות פעמים כדי למנוע את התבססותה הצבאית של איראן בסוריה בזמן שהיא קוראת בגלוי להשמדתנו ופועלת לשם כך. פעלנו מאות פעמים כדי למנוע מאיראן העברת נשק מתוחכם לחיזבאללה והקמת חזית שנייה בצפון נגד ישראל מרמת הגולן. ישראל תמשיך למנוע מאיראן להשתמש בשטחן של מדינות שכנות כבסיס למתקפות נגדנו וישראל תגיב בעוצמה לכל מתקפה כזאת.

יש לנו גם יעד כולל, והוא ששום כוח זר שהגיע לסוריה אחרי 2011 לא יישאר בסוריה. אנחנו חושבים שישנן דרכים להשיג את היעד המשותף הזה שייצור מזרח תיכון יציב יותר או לפחות מזרח תיכון יציב יותר בחלק הזה של האזור. אני מאמין שהשגת היעד שתיארתי זה עתה, הוצאתם של כל הכוחות הזרים מסוריה, אלה שנכנסו לסוריה אחרי 2011, תהיה טובה לרוסיה, טובה לארה"ב, טובה לישראל, ואם יורשה לי להוסיף, טובה לסוריה.

אנחנו מצפים לדון בדרכים הקונקרטיות להשיג את היעד הזה, שהוא קריטי ליישום מוצלח של החלטת מועבי"ט 2254, וישראל מקווה שהוועידה הזאת תקרב אותנו להשגת היעד המשותף של שלום, שגשוג וביטחון, שהולכים כולם יחד באזורנו".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.