מה דעתכם?

הצעה בשמאל: לדחות את משפטי נתניהו תמורת ממשלת אחדות

תמונה – עמוס בן גרשון לע"מ

שרת החינוך לשעבר יולי תמיר קוראת לדחות את משפטו של ראש הממשלה הנכנס נתניהו והקמת ממשלת אחדות עם לפיד, "אין ברירה אלא לשבת עם נתניהו באותה ממשלה, בתנאי שהחבורה המטורפת של הימין ההזוי לא יהיו שם. צריך לשנות את כללי המשחק"

בראיון לרדיו 103 אמרה תמיר, "מדינת ישראל הולכת בעיניי לתקופה של התפרקות. כשמדינה מתפרקת אני חושבת שכל מי שחשוב לו עתידה, לא חשוב מאיפה הוא במפה הפוליטית, צריך לעצור ולחשוב, מהתפרקות קשה מאוד לחזור".

תמיר הוסיפה, "הייתי רוצה שמשפטי נתניהו יתקיימו אבל אני מבינה שלדבר הזה יש מחיר שאולי לא ניתן לחזרה לגבי החברה הישראלית, והחברה הישראלית יקרה לי יותר מכל דבר אחר. לכן, בסיטואציה כזו צריך כולם להתכנס על סדרה של עקרונות מוסכמים, לא בכוח, שיאפשרו לעשות פה תהליך. לא ינסו להרוס את מערכת המשפט, ינסו להגיע להסכמה עם מערכת המשפט. החלטה שהיא לא החלטה פשוטה אבל יש לה מטרה אחת. כשאיתמר בן גביר יעלה על הר הבית או שיהיה פה רצח של הומוסקסואל מטעמי הסתה, אנחנו נהיה בחברה אחרת"

תמיר הבהירה, "אני לא מציעה לפרק את מערכת המשפט כדי לבטל את המשפט, אני מציעה שנחשוב איך אחנו יוצרים מערכת שנותנת ביטוי למצב שנותר ובמצב הזה מסכימים על דברים שהם בעיניי הא' ב' של קיומה של החברה הישראלית. אני כן חושבת שנוצר פה גם לימין ייצוג מאוד צר".

העיתונאי ינון מגל הגיב, "רק אחת כמו פרופ יולי תמיר, אשכנזיה "מבית טוב", ממקימות שלום עכשיו, מ"היפות והנכונות", יכולה להציע בלי בושה "עסקה" לפיה "משפט נתניהו ידחה למועד לא ידוע", נתניהו יעזוב את "הקיצוניים" ויקים ממשלה עם יש עתיד. בניגוד לחוק, ובניגוד לרצון הבוחר. כי לה מותר הכל, המדינה הרי שלה…"

24 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.