שתפו

אל תפספסו: הנאום המצמרר של ח"כ טלי גוטליב

תמונה – נעם מושקוביץ דוברות הכנסת

מרגשת את הרשת: בנאום מצמרר במליאת הכנסת, חשפה ח"כ טלי גוטליב בהתרגשות את הרגעים הקשים בהתמודדות עם ילדה בעלת צרכים מיוחדים.

בנאומה המרגש מתחה ח"כ גוטליב ביקורת על היעדרות חברי הכנסת מהדיו החשוב, "תפסיקו לחשוב שאתם יודעים מה זה. זר לא יבין זאת. לא ידעתי מה זה אוטיסט ולא ידעתי מה זה ילד שעושה פרצופים או מרביץ לעצמו. פעם העלתי סרטון איך העזתי לדבר על ילדים מוגבלים. הייתי שואלת את עצמי מה נסגר עם ההורים שלהם, למה הם מוזנחים, למה השיניים שלהם עקומות?

"ככה שאלתי את עצמי תראו מה זה. ואז יש לי את אוריה שלי הבת שלי, בת 11, בגלל שהיא לא יודעת לתקשר בכתה בכתה בכתה, לא ידעו מה יש לה. בסוף מסתבר שיש דלקת בפה עקרו לה את כל השיניים וכל הלסת שלה התכערה, אז ברור שכל מי שרואה אותה שואל מה עם השיניים ומה אפשר לעשות, ואי אפשר לעשות כלום. אז הילדה שלי תהיה ככה עם השיניים ואני אצטרך ללכת איתה ולספוג ביזיונות מאנשים שמסתכלים. על אמא שלה שמקפידה על כל שערה בראש אל מול הפה של הבתה שלה עם עיניים עקומות.

"אז אני לא אהיה פה בכנסת ויראה פה עשרה חברי כנסת וצריכים לדאוג לילדי החינוך המיוחד תפסיקו להשוויץ שאתם מחוקקים חוקים. אתם חייבים לחוקק חוקים, אתם לא עושים טובה".

הנאום המלא

23 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.