"חוק הפיצול"

אושר בקריאה ראשונה: ביטול אפשרות של 4 חברי כנסת להתפלג מסיעתם

תמונה – דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הכנסת (תיקון מס' 52) מספר חברי הכנסת הנדרש להתפלגות סיעה, התשפ"ג-2022 של חה"כ יואב קיש וחנוך דב מלביצקי. 62 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 53 שהתנגדו, והיא תוחזר לוועדת הכספים.

לפי ההצעה תבוטל האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "תיקון מס' 49 מקל על חברי כנסת מסיעות גדולות להתפלג מסיעתם, דבר העלול להביא לפגיעה בלכידות הסיעתית. יציבות סיעתית יש בה כדי לתרום לשיקוף מדויק יותר של תוצאות הבחירות וכך לחזק את אמון הציבור בנבחריו. לפיכך, מוצע להחזיר את המצב המשפטי לזה שקדם לתיקון מס' 49 ,שלפיו רק קבוצה של שני חברי הכנסת לפחות שהם שליש ממספר חברי הסיעה לפחות יהיו רשאים להתפלג מסיעתם."

ח"כ יואב קיש הציג את ההצעה ואמר: "ההצעה הזאת התווספה מהכנסת הקודמת. אנחנו מחזירים סדרי עולם, מה שהיה נהוג בבית הזה חזרה למקום. בסופו של דבר אנחנו רואים שכל הרצון הנואל של הממשלה והכנסת הקודמת לפרק את סיעת הליכוד או לייצר איזה משבר בין חבריה לא עלה בידם. ברור לכולם שהייתה פה כוונה פוליטית פשוטה, זולה, לנסות לייצר איזה סכסוך שלא קרה ולא יקרה"

השר אלעזר שטרן: "כל החוקים שעוסקים בפיצולים הם חוקים עצובים קצת. נבחרנו בתוך מפלגות, אני לא אוהב שמעודדים אנשים תוך כדי. אני חושב שהממשלה שלנו נפלה בין השאר על ידי פעולות שנראה לי שאצלכם השתיקה יפה להם, הם ייפלו בהגדרה הזאת של מי שנבחר והתפצל או עזב או מרד. לעתים זה תמורת משהו, לעתים זה ללא תמורות. אנחנו מכירים את הכותרות מהימים האחרונים. אני חושב שזה עצוב."

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.