במזרח ירושלים

לוחמים פשטו על ביתו של סוחר ציפורים מוגנות וגילו אתר עתיקות היסטורי

תמונה – צילום: דוברות המשטרה

הלילה, במסגרת פעילות של לוחמי מג"ב בראס אל עמוד שבמזרח ירושלים, פשטו הכוחות על ביתו של חשוד, תושב המקום, על פי מידע שהתקבל במג"ב אודות סחר והחזקה של ציפורים מוגנות.

במהלך החיפוש, תפסו הכוחות בביתו של החשוד בית גידול של ציפורי בר מוגנות (חוחיות) ובו 26 פריטים.

עם ביצוע החיפוש בביתו של החשוד, הבחינו הכוחות בפתח של מערה בתוך הבית. הכוחות, נכנסו אל תוך חלל המערה, גילו מספר פריטים עתיקים וזימנו למקום את פקחי רשות העתיקות.

מפקחי היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות הגיעו למקום ונדהמו לגלות מערת קבורה עתיקה מתקופת בית המקדש השני. במערה נקברו יהודים. ונמצאו בה ארונות אבן – גלוסקמאות ששימשו לליקוט עצמות הנפטרים, ואשר עליהן נחרטו ורדות (רוזטות) המזוהות כסמלים יהודיים.

ככל הנראה, המערה נפרצה במהלך עבודות בניה ועברה לאחרונה שוד מסיבי: עצמות אדם וגולגלות פוזרו בחלל המערה, כוכי הקבורה נמצאו ריקים, ובמרכז המערה רוכזו ערימות העפר והעצמות האדם.

החשוד, כבן 50, עוכב ונלקח לחקירה על ידי חוקרי היחידה למניעת שוד עתיקות של רשות העתיקות.

אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות, מסר: "מצער ששודדי עתיקות פרצו למערה זו, פגעו בשכבות הקדומות וגנבו חלק מהממצאים. אנו נפעל למצות עם השודדים את הדין. רשות העתיקות תגבש תכנית מבצעית להגברת הפיקוח ולאיסוף המודיעין על אתרי העתיקות במזרח ירושלים. רוב האתרים נמצאים במרכזי כפרים שכונות בנויות ובחצרות מבנים, ועל מנת לפקח במקום נדרשת חשיבה מחוץ לקופסא, היעזרות בגורמי מעטפת מגופי אכיפה שונים, תוך שימוש באמצעים וטכנולוגיה ייעודית לדבר".

מרשות העתיקות נמסר שהעונש הקבוע בחוק על פגיעה באתר עתיקות הוא עד חמש שנות מאסר.

החשוד והממצאים, הועברו לחקירה, ברשות הטבע והגנים ורשות העתיקות.

אמיר גנור, מנהל היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, מסר: "מערת הקבורה שנחשפה הלילה, תוסיף מידע על עיר הקברים של ירושלים, מנהגי הקבורה וזהות הנקברים. ברצוננו לציין לטובה את ערנות שוטרי מג"ב מיחידת מטילן ירושלים, והלוחם רס"מ ת' שגילו את פתח החציבה לתת הקרקע."

קרדיט צילומים: דוברות המשטרה.

באזור ירושלים מוכרות מאות מערות קבורה עתיקות מתקופת בית המקדש השני. המערות נחצבו בסלע הגיר, חלקן מפוארות וכוללות מספר מפלסים וחדרים.

רוב בתי הקברות של העיר היו במורדות הגבעות הסובבים את העיר, שבמרכזה ניצב לפני 2000 שנה הר הבית ובית המקדש.

במורדות שכונת ראס אל עמוד מוכרות עשרות מערות קבורה חצובות, רובן נמצאות כיום מתחת לבתי השכונה.

קרבת הגבעה להר הבית ובית המקדש, יכולה להעיד על מעמד הנקברים במקום: כולם רצו להיקבר קרוב לשער הרחמים, או במקום הצופה על שער הרחמים, ממנו, על פי האמונה, יגיע המשיח ותחל תחיית המתים.

צילום: גדעון גולדנברג, היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות
1 תגובה
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
שיתוף "לוחמים פשטו על ביתו של סוחר ציפורים מוגנות וגילו אתר עתיקות היסטורי"
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.