תיעוד הירי

"למה מחכים": שוב פיגוע ירי ביישוב שקד

תמונה – מועצה אזורית שומרון

זעזוע בישוב שקד שבצפון השומרון לאחר הירי אמש לתוך בית מגורים עי מחבלים. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קיים במקום הערכת מצב יחד עם הנהגת הישוב: יו"ר הישוב חי שמולביץ, רכז הבטחון של הישוב, אגף הבטחון של המועצה, נציגי צוות החירום הישובי, ולאחר מכן ביקר בבית משפחת מרום אליהם בוצע הירי.

לימור מרום, אם חד הורית ל 3 ילדים קטנים בגילאים 5, 7, ו 10 סיפרה בזעזוע על הירי ודרשה מהממשלה לפעול לפני שיהיו הרוגים בנפש: "אני גרה 23 שנים בישוב, זה דבר שמעולם לא היה. לפני כמה חודשים פגעו בו בבית לידי ובחודשים האחרונים פגעו כבר 7 פעמים בישוב, בבתים, בנס זה לא פגע באף אחד. הפחד הכי גדול שלי ושל כל התושבים פה, הוא שזה יהפוך לשגרה. ולא ייעשה צעד משמעותי כדי להפסיק את זה. שחלילה לא ייפגעו הילדים שלנו".

"אני פונה לכל מי שעוסק בעניין הבטחוני פה, ומבקשת לעשות כל מה שצריך. אם זה לסגור כפרים, ואם זה לירות עליהם חזרה, לעשות כל מה שאפשר כדי לעצור את זה, כי בנס כל הפעמים האלו אין נפגעים, ולא הייתי רוצה שיתעוררו אחרי שמישהו ייפגע פה או ייהרג חלילה. אל תחכו שהילדים שלנו ייפגעו".

פגיעת הקליע בחלון המשפחה, באדיבות מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן דרש מהממשלה לעבור מהגנה לפעילות התקפית בתוך הכפר שביצע ירי זו הפעם השביעית בתקופה האחרונה לתוך בתים בישוב ואמר:

"אני אמור להגיע לכאן לאשה הנפלאה הזו לשתות איתה קפה ולדבר על חינוך, ולא לראות חורים, בחלונות, במטבח שבו היא ובנותיה היו אמורות לאכול בו הערב ארוחת ערב משפחתית שקטה, ולא לחשוש מירי לתוך בית.

הניסים הללו עלולים להגמר.

יש יותר מדי אירועים. פעם שביעית בתוך תקופה קצרה בישוב שקד. כולם יודעים מאיפה היריות נורות. כולם יודעים מי הרשות הפלסטינית שמעודדת ומסיתה את הגל הזה. וכולם מבינים שהמחבלים מ'הרשות הפלסטינית' בוחנים את הממשלה החדשה, את ראש הממשלה החדש, את שר הבטחון החדש, את הרמטכל החדש. ואזרחי ישראל כולם, לא רק תושבי השומרון, מצפים מהממשלה לא להכשל במבחן הזה.

אנחנו דורשים מהממשלה, לשנות את הפרדיגמה של ההפקרות הבטחונית של הממשלה הקודמת. לא יכול להיות, שפעם אחר פעם יורים מכאן אל הישוב שקד, וג'נין לא בכתר והמחסומים לא חזרו, והמעברים פתוחים, ועולם כמנהגו נוהג. אנחנו לא יכולים ולא ניתן להביא לכאן גל טרור מחדש. אנחנו דורשים מהממשלה החדשה, להראות למנוולים מ'הרשות הפלסטינית', שיורים בפחדנות בחסות החושך, על בתים בשקד, שבעל הבית החדש השתגע, אנחנו מצפים מהממשלה ודורשים להתייחס כאילו חלילה היו כאן הרוגים.

כי אז כן הממשלה הייתה עושה את הדברים הללו. כי אז הייתם סוגרים מחסומים ואז הייתם סוגרים את המעברים. תעשו את זה עכשיו. תצאו למבצע צבאי נחוש, כאילו היו הרוגים ותמנעו את ההרוגים באירוע הבא חס וחלילה".

לימור ויוסי דגן, ראש מועצת שומרון
רגעי הירי לעבר ביתה של לימור
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.