לא שגרתי

מתיחות בצפון: הלבנונים עם RPG וצה"ל עם טנקים

תמונה – חדשות ביטחון שדה

בימים האחרונים כלי הנדסה פועלים לניקוי שטח הראייה בגבול ישראל לבנון לאחר שגדלו צמחים ושיחים רבים המפריעים לבטחון השוטף של חיילי צה"ל, ובלית ברירה ובמצבים מסויימים העבודות מתבצעות מעבר מגדר.

הבוקר צבא לבנון נעצר מול דחפור צהל״י ולא נתן לכלי ההנדסה להמשיך לפעול בטענה שזהו השטח הריבוני של לבנון.

זמן קצר לאחר מכן הגיעו מודדים וחיילים מטעם האו״ם להחליט של מי השטח שבו פעלו הכלים.
כמו כן הגיע בכיר בצבא הלבנוני לראות מקרוב את הפעילות כשהוא מלווה בפמליית חיילים.

לפני זמן קצר בצה"ל הוחלט להמשיך את העבודות עד לסיומם, ונציגי האו״ם לא איפשרו לצבא לבנון להפריע לעבודות, העבודות הסתיימו בהצלחה והחיכוך הסתיים ללא נפגעים מכל הצדדים.

חייל לבנוני מכוון טיל כתף לעבר הטרקטור, צילום: חדשות ביטחון שדה.

דובר צה"ל מוסר: "במהלך פעילות הנדסית שגרתית במובלעת סמוך למטולה אתמול (ד׳), עלתה טענה מצד כוחות צבא לבנון שכלי הנדסי של צה״ל חצה את הקו הכחול. הפעילות הופסקה לזמן קצר, ולאחריו נמשכה פעילות צה״ל בתיאום עם יוניפי"ל.

גם היום, בתיאום עם כוח יוניפי״ל, המשיך צה"ל את העבודות ההנדסיות במרחב מטולה.

שגרה מלאה נשמרה ביישוב מטולה לאורך כל הפעילות. כוחות צה״ל בגבול לבנון ימשיכו לפעול להגנת תושבי הצפון ולמימוש הריבונות באמצעות פעולות יזומות ומתואמות במרחב הגבול".

צילום: דובר צה"ל

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.