צדק למשפחה

אחרי הסערה: עו"ד בסרגליק מחזיר חלק מהכסף לאלמנה

תמונה – אייל בסרגליק פייסבוק

ניצחון לרשתות החברתיות: כ- 12 שעות אחרי הפרסום על השכר שקיבל עו"ד אייל בסרגליק מאלמנת הנרצח יורי וולקוב, הודיע בסרגליק כי הוא מחזיר 483,000 ש״ח לאלמנתו של יורי וולקוב.

אמש נחשף, כי עו"ד אייל בסרגליק קיבל במזומן כ-585 אלף שקלים מתוך 900 אלף שקלים שגויסו בקמפיין גיוס המונים למען משפחת הנרצח וחלקת הקבר לאב המשפחה שנרצח.

בשיחה עם ynet סיפרה האלמנה בדמעות ,"איך העורך דין הזה לקח לנו חצי מיליון. אני חשבתי שהוא בא לעזור לנו כמו כל האנשים הטובים שעזרו לנו ותרמו מאז נרצח יורי. אני באבל, בוכה על יורי ולא מאמינה שהוא לא איתנו", אמרה ילנה וולקוב.

בפוסט שפרסם כתב בסרגליק, "ועכשיו הזמן שלי להגיב: בעשרים השנים שאני עובד בתחום הפלילי הגיעו אלי מאות לקוחות עם סיפורים טראגיים. אנשים שנמצאים במשבר עמוק, נאשמים, נתבעים ונפגעי עבירה. כל אחד מהם מקבל ממני את הטיפול המשפטי המסור ביותר, בכל שעות היממה.

משפחת וולקוב הגיעה אלי בעקבות האסון הנורא שפקד אותה, רצח אבי המשפחה על בסיס המלצה. באותה עת, המשפחה היתה מלווה על ידי סיוע משפטי חינמי, אשר לטענתם לא נתן להם את מבוקשם. בנוכחות עורך דין מטעם המשפחה ומתורגמן, הבהרתי למשפחה שעלויות הטיפול צפויות להיות יקרות, אך בתמורה אעמיד לרשותם את צוות המשרד כולו לטיפול בכל היבטי התיק כנפגעי עבירה – עד ואחרי הגשת כתב האישום, ליווי תקשורתי, ייצוג בהליך הפלילי וכלה בטיפול בתביעה נזיקית. מאות שעות עבודה שיתפרסו על פני מספר שנים.

המשפחה לא חתמה על ההסכם באותו רגע, אלא רק יומיים לאחר מכן, לאחר התייעצויות והתלבטות מבלי שהופעל עליהם כל לחץ, ואז נחתם עמם הסכם שכר טרחה מסודר שכלל את כל הפרטים עליהם סוכם. ממש באותו הלילה פורסמה בתקשורת ידיעה לפיה ישנה חוות דעת פתולוגית שמצביעה על כך שהאישום בתיק יהיה המתה בקלות דעת ולא רצח, על כל המשתמע מכך. לבקשת המשפחה, עזבתי את הכל והגבנו בכל החזיתות ומשם המשכנו את הייצוג. לאחר עבודה מאומצת. כתב האישום שהוגש היה בגין רצח – סעיף חמור יותר וגם המשפחה הוגדרה כנפגעת עבירה.

תכתובות שיש לי עם המשפחה מראות כי בכל שלבי העבודה מולם הם היו שבעי רצון מאוד ואסירי תודה, ואין סיבה להניח שלא היו ממשיכים להיות מרוצים מהמשך הטיפול בתיק – ההליך הפלילי והנזיקי שיבוא אחריו. לתדהמתי, לפני מספר ימים, צד שלישי פנה בדרישה לקבל את כל כספם בחזרה. ניסיונותיי ליצור קשר עם המשפחה לא צלחו. ביקשתי לקיים מפגש לדון בדברים, אך סורבתי. מיד לאחר מכן פורסם בתקשורת מידע שקרי המציג אותי כביכול כמי שעשק את המשפחה. לדברים אין כל שחר.

אין לי שום טענות כלפי המשפחה האבלה. זכותה לסיים את ההתקשרות עמי, ולכן אני מחזיר לה את הסכום היחסי עבור העבודה שטרם בוצעה. אני מאחל להם כל טוב ומקווה שהייצוג המשפטי החדש שיקבלו ידע לשמור על האינטרסים שלהם באופן מקצועי. כשהחלטתי להכריז על מועמדותי לראשות לשכת עורכי הדין לקחתי בחשבון שיהיו גורמים שינסו לפגוע בי בכל מחיר. צר לי שמישהו בחר לעשות סיבוב על משפחה אבלה בניסיון לפגוע בי, כמועמד לראשות לשכת עורכי הדין, ולפרסם בשמם פרטים לא מדויקים. למרות הגל העכור של הודעות מאיימות ומכפישות כלפיי אני יודע כי האמת לצדי, וניסיון הסיכול הזה לא ירפה את ידי לעשות את אשר נדרש כפי שתמיד עשיתי.

העיתונאי אבישי גרינצייג תקף, "600 אלף שקל עבור ייצוג משפחת הקורבן?! התגובה של בסרגליק שמסבירה את שכר הטרחה האסטרונומי היא חרפה שאין לתאר: "שירות שכלל אינספור שעות, בלי שינה… פעילות רבה שהובילה להגשת כתב אישום ברצח". אין בושה. על מי אתה עובד? היה סרטון שתיעד את הרצח. מה אתה קשור?"

19 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.