תפוטר?

השר בן גביר מאיים וזועם: "היא טועה ובגדול"

תמונה – לשכה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יוצא במתקפה חריפה נגד היועמ"שית גלי בהרב מיארה, בעקבות המכתב ששלחה הבוקר לראש הממשלה נתניהו ובו אסרה עליו להתעסק בכל מה שנוגע לרפורמה המשפטית שמתכנן שר המשפטים יריב לוין, בשל הסכם ניגוד עניינים עליו חתם.

במכתב ששלחה הבוקר לראש הממשלה נתניהו הזהירה היועמ"שית מיארה, "על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט."

גלי בהרב מיארה צילום משרד המשפטים
גלי בהרב מיארה ושר המשפטים לשעבר סער (צילום משרד המשפטים)

בהודעה שפרסם תקף בן גביר, "היועמ"שית מנסה להלך אימים על ראש הממשלה ועל ממשלת ישראל. באיומים לא משנים מדיניות והממשלה לא תתקפל. אם רוצים שיח זה לגיטימי, אבל חייבים להבין שאיומים כאלו רק מדרבנים את הממשלה להעביר את הרפורמה כמה שיותר מהר."

ראשי מפלגות הקואליציה הגיבו למכתב: "אנחנו דוחים על הסף את מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה. פנייתה היא ניסיון השתקה בניגוד מוחלט למנדט החד-משמעי שקיבלנו מאזרחי ישראל בבחירות. אין שום קשר בין הרפורמה המשפטית של יריב לוין, שתכליתה החזרת הדמוקרטיה לישראל, לבין ענייניו של ראש הממשלה.

עוד נמסר, "אלה שפועלים בניגוד עניינים הם דווקא אנשי הייעוץ המשפטי. ביד אחת הם נלחמים בפומבי ובכנסת ברפורמה המשפטית שתשפיע על מעמדם, וביד השנייה הם מנצלים את תפקידם כדי לסכל אותה."

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין הגיב: "אתמול שמענו דברים חמורים מאין כמוהם מפיו של עורך דין בכנס שערכה לשכת עורכי הדין. אפשר היה לצפות שהיועצת המשפטית לממשלה תפעל ותשמיע קול ברור בעניין זה. אבל לא. היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו. מסתבר שניגוד עניינים הוא דבר מוזר. לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית ולצוותה מותר לפעול לסכל את הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיהם"
.

2 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.