רעידת אדמה בצה"ל

התפתחות דרמטית: מפקד בחיל האוויר הודח

תמונה – כאן 11

הודח עד להחלטה חדשה: מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, החליט להשעות מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד לשעבר, אל״ם גלעד פלד, שאירגן את מחאת הסרבנות בטייסת 69 כהזדהות עם המחאה נגד הרפורמה המשפטית.

בסיום השיחה הודיע מפקד חיל האוויר לקצין כי לאור התנהלותו, לא יוכל להמשיך במילואים עד הודעה חדשה, מאחר שפעל בניגוד להנחיותיו של מפקד החיל, באופן שלא הולם את דרגתו ומעמדו של הקצין.

הקצין יהיה רשאי להביא את טענותיו בפני הרמטכ"ל, טרם קבלת החלטה סופית בעניין המשך שירותו.

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, על השעיית אל״מ ג׳: ״הוא יצר חוסר אמון, לא היה גלוי איתי; כששאלתי אותו – הוא לא פרס בפניי מה הוא עושה, ולקח לעצמו סמכויות שלא נתתי לו. הוא תיאם וסנכרן אי התייצבות של אנשים בטייסת, וזה פסול. ההחלטה להשעותו – אישית שלי. אי אפשר לקטוע את שרשרת הפיקוד״.

בר הוסיף וחשף, ״יש בסך הכל בין 10-15 אנשי מילואים שניגשו ישירות למפקד הישיר שלהם, ואמרו שהם בעת הזו לא רוצים להגיע לטייסת. נקטנו בגישה של הכלה והבנה. אני מבין את המורכבות שלהם, אבל מבהיר להם את הציפייה שלי שלמרות הקושי – צריך לבוא ולהתייצב״.

מצה"ל נמסר, "צה״ל מוקיר את משרתיו במילואים, מכבד את זכותם כאזרחים לפעול על פי צו מצפונם, לצד הותרתו מחוץ לכל מחלוקת ציבורית, לשם שמירה על כשירותו של צה"ל ואמון הציבור בו."

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.