מסכימים? שתפו

עמית סגל דורש: "חייבים הסברים לציבור, ובדחיפות"

תמונה – ערוץ 12

פרשן חדשות 12 עמית סגל מתייחס לחשיפת העיתונאים ברוך קרא ואביעד גליקמן בערוץ 13, על המסר הדרמטי שהעבירו השופטים בפגישה עם נציגי הפרקליטות, כי יתקשו להוכיח שיש שוחד בתיק 4000 של ראש הממשלה נתניהו.

בטור דעה שפרסם תקף סגל, "למתנגדי נתניהו הקולניים היה הערב רגע שבתאי: מאמיניו של שבתי צבי הלכו לישון עם האמונה שהוא משיח וקמו עם הידיעה שהוא התאסלם בלילה. מתנגדי נתניהו החלו לפני שבע שנים את המסע הגדול נגדו תחת הכותרת ״שוחד מרמה הפרת אמונים״, והנה השוחד איננו."

הפרסום הערב בחדשות 13 על האמירה הדרמטית שיקף זאת: הרי בערוץ הזה ניהלו מסע של שנים, כולל משפט שדה בתכנית, שהסתיים בהרשעתו החלוטה של נתניהו. שופטי ההרכב העזו לסבור אחרת. משמעות אמירתם היא שאם היועמ״שית תסרב לגישור, ייתכן שעוד לפני שלב ההגנה הם יודיעו שיש למשוך את סעיף האישום. זה מה שהמליצו לפרקליטות.

סגל הוסיף, "אז מה היה לנו? שבועיים אחרי פרוץ תיק 1000, תיק המתנות, התייצב המפכ״ל רוני אלשיך מול המצלמות ואמר: הגענו לחקר האמת. כבר אז הוא חשב שיש לו כתב אישום בתיק הזה, אבל הסיבה שהגשת כתב האישום התעכבה עוד שנים הייתה כי עמןק בפנים ידעו שם שזה לבד לא ישלח את נתניהו הביתה. לכן נולד האישום המאולץ על שוחד בתיק 4000, לכן הלחצים הפליליים על שני עדי מדינה, לכן התיקון המתמשך של התזה, מסיקור חיובי להטבת סיקור להיענות חריגה.

היועמ״שית הנוכחית, נטולת כל ניסיון פלילי שכה מתעקשת לדרוך על כל מוקש, קיבלה תמרור אדום בוהק מהשופטים. הדבר ישליך גם על כל מגע עתידי לעסקת טיעון. הויתור הגדול שנועדה התביעה לתת, על אישום השוחד, הופך כעת לויתור חד צדדי. מה יידרשו לוותר כעת? על הקלון? אולי על אחד מסעיפי המרמה? ומה יקרה אם נתניהו יסרב? האם אז ירמזו השופטים שבתיק 1000 דווקא מצבו שלו הוא החמור?

מה שברור הוא שמצבו הפוליטי של נתניהו השתפר הערב. יהיה קשה מאוד להטיח בו את הנושא המשפטי אחרי הפצצה שהוטלה כעת. יחד עם התרסקות תיק 3000, תיק הצוללות, בבית משפט בתל אביב, אפשר לקבוע שזה אחד השבועות הקשים בחיי הפרקליטות. ויחד עם זיכוי זדורוב – אחת השנים הקשות.

וכל זה מתרסק עוד טרם החל שלב ההגנה. הפרקליטות בהתנהלותה גרמה נזקים אדירים שלא ישוערו למדינה. החשדות הובילו את האישומים והאישומים את החרם הפוליטי שהוביל לחמש מערכות בחירות. איך הייתה נראית ההיסטוריה שלנו בלי חשד בשוחד, שעוד מעט ימלאו לו שבע שנים.

שקד, ניצן ומנדלבליט

לסיום דורש סגל, "מנדלבליט וניצן, שהחליטו ״בלב כבד אך בלב שלם״ להוביל את ישראל לשם, חייבים הסברים לציבור, ובדחיפות. ייתכן שהם משכנעים את עצמם הערב בתגובה ש״עוד לא אבדה תקוותנו, התקווה בתיק אלפיים״.

19 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.