צפו בתחקיר

הג'וב והמיליונים: ליברמן מאיים לתבוע את כתב חדשות 12

תמונה – ערוץ הכנסת

יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו' מאיים לתבוע דיבה את כתב 'חדשות 12' עמרי מניב, שפרסם בסוף השבוע תחקיר על מיליונים שנמחקו לחברה בה מונה בנו כחבר דירקטוריון.

"לצערי תגובתי המלאה לתחקיר הכוזב ששודר הערב בחדשות 12 לא ניתנה במלואה. חשוב לי להדגיש כי מעולם לא שוחחתי עם ראש העיר מעלות תרשיחא על התחשבנות עם שום חברה עסקית, כולל לא עם חברת רני צים מרכזי קניות בע"מ. לא באופן ישיר, לא באופן עקיף ולא ע״י רמזים. חבל שערוץ רציני משמש ככלי ניגוח כנגדי וכנגד משפחתי, בטענות שווא תוך סילוף עובדות. לכן, כבר השבוע תוגש תביעת דיבה כנגד הכתב עמרי מניב".

בסדרת ציוצים שפרסם העיתונאי עמרי מניב הוא מגולל את הסיפור המלא, "ראש עיריית מעלות תרשיחא ארקדי פומרנץ מקורב מאוד לאיווט ליברמן – עזב איתו את הליכוד, הקים איתו את ישראל ביתנו, היה מקום 13 ברשימה לכנסת. את ליברמן הוא מגדיר חבר קרוב. לפני 5 שנים עשה היסטוריה וניצח את ראש העיר הוותיק בישראל שלמה בוחבוט אחרי 42 שנה.

פומרנץ קיבל מידע על 2 קניונים ומיזם מגורים שחייבים הרבה מאוד כסף לעירייה ובחר בעצמו חברה חיצונית שתבדוק, גם דאג בחוזה שהוא עצמו יתנהל מול החברה. הממצאים שמתקבלים הם בעיקר על קניון צים אורבן בבעלות איש העסקים המולטי מיליונר רני צים, שמחזיק גם את בית ההשקעות פסגות

דוח שמאי שהעירייה מזמינה קובע שחוב העבר עומד על 14 מיליון שקלים, היועמ"שית כותבת לצים אורבן: "כשלים מרובים ומהותיים הנגועים אף באי חוקיות", מנכ"ל העירייה מאיים: לא תשלמו, מהנדס העיר יבדוק את עבירות הבניה שלכם, צים אורבן מבקשים בוררות, העירייה מתעקשת – תשלמו הכל

פומרנץ כותב בפייסבוק: "ערכנו בדיקה מקיפה, גילינו כי מיליוני שקלים רבים שהיו אמורים להגיע לקופה הציבורית… לא שולמו בניגוד לדין… אחד היזמים… עושה הון רב על חשבונכם… מאזניו עלו בעשרות אחוזים… אל מול קופתה המתרוקנת של העירייה… לא אשקוט עד שיוחזרו כל הכספים לתושבים!!"

ואז, ברגע אחד, תפנית בעלילה – העירייה חוזרת בה מכל טענותיה ודרישותיה – אין חובות ואין עבירות ואין יזם שעושה הון על חשבון התושבים. אז מה גרם לראש העיר לשנות מדיניות ב-180 מעלות?

ב1 בדצמבר 19' החברה הציבורית שמפעילה את הקניון – רני צים מרכזי קניות – ממנה את בנו של יו"ר ישראל ביתנו, עמוס ליברמן, בן 29, בלי ניסיון מיוחד בתחום, לדירקטור בחברה. ב-19 בדצמבר ליברמן מגיע למעלות ונפגש עם פומרנץ, ב-26 בדצמבר העירייה מתחילה לשנות מדיניות ביחס לקניון של רני צים

רני צים מכחיש כל קשר בין המינוי לויתור על החובות, כך גם ראש עיריית מעלות תרשיחא, ליברמן האב טוען שמעולם לא דיבר עם ראש העיר בנושא וגילה על מינוי בנו רק חצי שנה לאחר מכן. אגב, חצי שעה אחרי שהגענו ללשכתו, ראש העיר מחק את הפוסט שבו דרש מרני צים לשלם מיליונים

זה לא המינוי הראשון של ילדיו של ליברמן שמעורר שאלות – בתחילת שנות העשרים לחייו עמוס ליברמן הועסק ביבואנית האוטובוסים צ'יינה מוטורס שבבעלות איציק קויפמן, קבלן קולות גדול בליכוד שמחובר לליברמן האב. האח קובי משמש דירקטור בחברה של המיליארדר היהודי אוסטרי מרטין שלאף

ליברמן האב נחקר בעבר בחשד שקיבל מיליוני דולרים למימון הקמפיינים הפוליטיים שלו מגורמים שקשורים לשלאף. התיק נסגר. הבת מיכל ליברמן פתחה בגיל 21 חברת ייעוץ, ההכנסות עמדו על מיליוני שקלים, גם השכר שאביה משך. גם פה הייתה חקירה פלילית, גם כאן התיק נסגר. סוף.

התחקיר המלא

7 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.