מודה ועוזב

השף חיים כהן סוגר ומתנצל: "טעיתי"

תמונה – הסוכנות היהודית

מתקפל ומתנצל: בעקבות הסערה ברשתות החברתיות והאיומים בחרם, השף חיים כהן מתנצל ומודיע כי יסגור את המסעדות ביפו ותל אביב בצום תשעה באב, "לא מתבייש להגיד-טעיתי"

השף יובל בן נריה משתף פוסט תמיכה

בפוסט שפרסם כתב כהן, "אנחנו סוגרים להערב את יפו תל אביב כצעד לקירוב לבבות. מילה שנשמעת כקלישאה היום אבל לוותר עליה בשבילי זה כמו לוותר על מדינת ישראל".

עוד כתב כהן, "לכבוד מי שטובת המדינה עומדת לנגד עיניו אני קורא להירגע. הלוואי שכל האנרגיה של השנאה והחרמות שמסתובבת ברשת ובכלל הייתה מופנית לקירוב לבבות".

לסיום התנצל כהן, "לא מתבייש להגיד טעיתי. יש להערב הזה משמעות לחלק נכבד מהעם ואני מכבד את זה. מתפשר וסוגר את יפו תל אביב". כהן הוסיף ביקורת על הפוליטיקאים, "ולכל נבחרנו, אני פונה בבקשה תסתכלו מה קורה אצלנו תורידו את הלהבות ואולי אולי תתפשרו אני מייחל לאותה הרוח לכבוד העם שלנו. כי אין לנו ארץ אחרת".

פוסט התנצלות

שר התקשורת שלמה קרעי בירך את כהן על ההחלטה, "יישר כח לשף חיים כהן שלבסוף בחר במשותף ביננו ובצעד מאחד. ובבניין ירושלים ננוחם."

איש התקשורת אברי גלעד פנה לבעלי המסעדות וכתב, "מסעדן תל אביבי יקר, כשאתה פותח הערב את העסק שלך בהתרסה, אתה לא שונה בכלום מאותו חרדי שאתה נוהג לצקצק כשאתה רואה אותו לא עומד בצפירה. יודע מה, אתה אפילו יותר גרוע, כי הוא אולי אומר פרקי תהילים כמנהגו, ואינו מקיים דברים שבעיניו הם מנהגי גויים, ואילו אתה פשוט מתעלם מהיום הזה, כאילו זה סתם יום שהדתיים צמים בו בשביל הכיף."

גלעד הוסיף וכתב, "תשעה באב אינו חג דתי. הוא ציון לאומי. בתאריך הזה הובסנו כעם וגלינו מארצנו. בתאריך הזה נוצר כאב כה חריף, שניתן לומר שכל אחד מאיתנו נושא שאריות ממנו עד היום. אני מדמיין מה הרגישו אבות אבותי בירושלים לפני 1950 שנה ביום הזה, איזו זוועה הם עברו, ואחר כך הדרך לרומא, והעבדות, והאונס, והרצח, ואיבוד הבית לדורות. כמה מכל הצער הזה עבר אלי בצורתו הגולמית ומשפיע על נפשי עד היום? רק יכול להעריך".

לסיום כתב גלעד, חבר, את יום השואה אתה כן מכבד ? למה ? זה גם לא היה בימיך. אז תשעה באב זה כמו יום השואה אבל לפני יותר זמן. מה הטווח שאתה כן מציין ומה לא? וילדיך, מה יקרה כשהם ירצו לפתוח את המסעדה שירשו ממך ביום השואה? תתנגד? תעודד? תבין, אתה לא צמח הידרופוני שמוגש למנה ראשונה אצלך במסעדה. יש לך שורשים באדמה הזאת, והם עתיקים, והם ראו חורבן נוראי ואתה בא להתנתק מהם. האם אתה חושב שכצמח אתה מרוויח מהניתוק הזה? בעיני אתה רק נהיה יותר חלש, קל לתלישה. תלוש. אני לא איש דתי בכלל. אני לא צם. צומות לא מדברים אלי. אבל מנהגי אבלות מינימליים כן, וכבוד למורשת שלי בוודאי שכן. ולמי אתה תוקע אצבע בעין כשאתה פותח הערב? לעצמך. תבלה".

40 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.