מלחמה באירן

דיווח: עשרות כטב"מים שוגרו מאירן לישראל

תמונה – אירן

עדכונים שוטפים: רגע אחרי הודעת ראש הממשלה נתניהו, אירן החלה במתקפה נגד ישראל – עשרות כטב"מים שוגרו מאירן ועיראק לישראל.

דובר צה"ל: הרוב המכריע של הטילים ששוגרו מאיראן יורטו מחוץ לגבולות מדינת ישראל

לפני זמן קצר זוהו עשרות שיגורים של טילי קרקע-קרקע שעשו את דרכם מאיראן לשטח הארץ. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת "חץ" ויחד עם המדינות השותפות האסטרטגיות את מרבית השיגורים טרם חצו לשטח הארץ. זוהו פגיעות בודדות, ביניהן בבסיס צבאי בדרום הארץ עם נזק קל לתשתית.

במהלך השעות האחרונות זוהו ויורטו עשרות רבות של כלי טיס עוינים לצד עשרות טילי שיוט שעשו את דרכם לשטח ישראל מאיראן, עשרות ממטוסי חיל האוויר ממשיכים בשעה זו ביירוט כלל האיומים האוויריים העושים דרכם לשטח מדינת ישראל.

כוחות צה״ל פרוסים בכלל הזירות, ערוכים וממשיכים בהגנה על שטח הארץ.

בהתאם להנחיית מערכת הביטחון, החל משעה 24:30 בלילה המרחב האווירי של מדינת ישראל ייסגר לטיסות בינלאומיות ופנים ארצית. עקב העיכוב בהגעת טיסות לישראל לוח הטיסות מנתב"ג צפוי להשתנות. נמל התעופה רמון יסגר לתנועה. ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן מול חברות התעופה ובאתר רשות שדות התעופה לגבי מועדי הטיסות החדשים טרם הגעתו לשדה התעופה.

דובר צה"ל: לפני זמן קצר איראן שיגרה כלי טיס בלתי מאויישים משטחה לעבר שטח מדינת ישראל. צה"ל נמצא בכוננות גבוהה ומגבש תמונת מצב בכל עת. מערך ההגנה האווירית נמצא בכוננות גבוהה במקביל למטוסי חיל האוויר וספינות חיל הים שנמצאים במשימת הגנה על שמי המדינה. צה"ל במעקב אחר כלל המטרות. אנו מבקשים מהציבור להישמע ולהיצמד להנחיות פיקוד העורף ולהודעות דובר צה"ל הרשמיות בנושא.

על פי הדיווחים, הכטב״מים מאירן צפויים להגיע למרחב האווירי של ישראל בסביבות השעה 2 בלילה לפי שעון ישראל. ארה״ב ומדינות נוספות מסייעות לישראל ליירט כמה שיותר מהכטב״מים מחוץ למרחב האווירי של ישראל.

תיעוד משיגור הכט"במים מאירן לישראל

ראש הממשלה נתניהו בהודע לאזרחי ישראל: "אזרחי ישראל, בשנים האחרונות, וביתר שאת בשבועות האחרונים, ישראל נערכת לאפשרות של תקיפה ישירה מאיראן. מערכות ההגנה שלנו פרוסות, אנחנו ערוכים לכל תרחיש, הן בהגנה והן בהתקפה. מדינת ישראל חזקה, צה"ל חזק, הציבור חזק. אנחנו מעריכים את ההתייצבות של ארה"ב לצידה של ישראל, וכן את התמיכה של בריטניה, צרפת ומדינות רבות אחרות. קבעתי עיקרון ברור – מי שפוגע בנו, אנחנו פוגעים בו. אנחנו נגן על עצמנו מכל איום ונעשה זאת בקור רוח ובנחישות. אני יודע שגם אתם אזרחי ישראל שומרים על קור רוח. אני קורא לכם לשמוע להנחיות פיקוד העורף. יחד נעמוד, ובעזרת ה' – יחד נתגבר על כל אויבנו".

2 תגובות
התגובות המדורגות
החדשות ישנות
Inline Feedbacks
View all comments
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.