איזו מדינה

"קליפ סאטירי" ככלי תעמולה של החמאס בהתססת האתיופים

תמונה – עלי נסמאן
סרטון שמופץ מאז אמש ברשתות החברתיות, מציג לכאורה פרופגנדה של ארגון הטרור חמאס שנועדה להתסיס את בני העדה האתיופית נגד המשטרה והממשל בישראל, ובכלל נגד הציבור כולו.

ברשתות החברתיות, שבראשן טוויטר ופייסבוק שהפכו לכלי מועדף בהפצת תכני טרור ותכנים אנטישמים, פורסמו מאז תחילת הפגנות האתיופים סביב הריגתו של סולומון טקה ז"ל, אלפי ציוצים וסטטוסים מצד פלסטינים ומוסלמים מסביב לעולם.

אותם סטטוסים וציוצים רכבו על הפגנת בני העדה האתיופית וקראו להמשך האלימות, מתוך מטרה ברורה להעמיק את הקרע ולהוביל לאסקלציה בהפגנות האלימות.

עתה קליפ שיצר בימים האחרונים קומיקאי עזתי בשם עלי נסמאן החל להיות מופץ ברשת, תוך שהוא מוצג כקליפ רשמי של החמאס שנועד להתסיס את המצב הרגיש בישראל. אולם לא מדובר בקליפ רשמי של הארגון.

הקליפ "איזו מדינה" הוא כאמור סאטירי, כך לפחות הוא נתפס על ידי נסמאן, שכבר יצר כמה וכמה סרטונים שלעגו לתושבי עוטף עזה ולממשלת ישראל. נסמאן עצמו כבר הסתבך בעבר עם ארגון החמאס לאחר שבאחד הסרטונים לעג לעובדה שכספי הסיוע מקטאר אינם באמת מגיעים לתושבי עזה אלא לכיס הפרטי של בכירי החמאס.

בעקבות אותו סרטון, נסמאן נחקר על ידי גורמים בחמאס שגם איימו עליו להשלכות באם לא יתיישר עם המסרים של הארגון. האם נסמאן "התיישר" וסרטון ההתססה לבני העדה הוא התוצאה? או שמדובר בתוכן אותנטי של קומיקאי? אתם ,תחליטו.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.