"תעופו מפה"

עימות בכותל: האם נשות הכותל הסתירו ספר תורה בשירותים?

תמונה – פייסבוק נשות הכותל
כמידי ראש חודש בכותל המערבי: עימות בין מתפללות רפורמיות "נשות הכותל" למתפללות חרדיות, במהלך תפילת ראש חודש אב בכותל המערבי - לטענת הקרן למורשת הכותל: 'נשות הכותל' החביאו ספר תורה בשירותים בניגוד להנחיות" - 'נשות הכותל' בתגובה: "מוכחש. לא היה לא נברא" - צפו בוידאו

כמדיי ראש חודש: עשרות נשים רפורמיות המכנות את עצמן "נשות הכותל" התעמתו עם עשרות נשים חרדיות, במהלך תפילת ראש חודש אב בכותל המערבי. הפעם הן הצליחו להכניס ספר תורה אל תוך עזרת הנשים ועוררו מהומה.

שנאת חינם כלפינו בראש חודש אב

על אף מאמצנו להביא מציאות של מדינה חופשית וליברלית, נתקלנו הבוקר בהפך הגמור מכך – שנאה ואלימות נגד תפילת נשים. צפו בסרטון הקשה. צילום ועריכה: Gal Ziv-paznoa

Posted by ‎נשות הכותל‎ on Friday, August 2, 2019

עוד דווח, מהקרן למורשת הכותל, כי נשות הכותל הרפורמיות, הסתירו במהלך הלילה ספר תורה בשירותים, במטרה להחדיר אותו ללא בדיקה משטרתית היישר לרחבת התפילה בכותל המערבי. נשות הכותל' בתגובה: "מוכחש. לא היה לא נברא", כך דווח בערוץ 7


בעזרת נשים מהומה ובעזרת גברים תפילה חרישית

במקביל, אחת מנשות הכותל הסירה את כיסוי הראש של אשה חרדית שמחתה נגדה ועוררה מהומה. היא קיבלה התקף חרדה וטופלה במקום. עוד דווח על מעצר נערה בת13 החשודה שתקפה מתפללת מנשות הכותל.

מהקרן למורשת הכותל נמסר: "אנחנו מגנים בכל תוקף את הפרובוקציה של קבוצת נשות הכותל מדי ראש חודש. האירועים מטופלים על-ידי משטרת ישראל"

יו"ר כחול לבן בני גנץ, גינה בחריפות את המהומות וכתב: "מה שראינו הבוקר בכותל לא יכול להימשך. אנו מתקרבים לתשעה באב ואסור לנו להמשיך להתנהל באווירה של שנאת חינם. חייבים לייצר מציאות אחרת. ליהדות יש אין ספור מנהגים ומסורות אבל ליהודים רק מדינה אחת, ואנחנו צריכים ללמוד לחיות בה יחד"

גם יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, התייחס למהומות בין נשות הכותל לבין החרדים בתפילת ראש חודש וכתב: "כל העולם מביט על המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, הכותל, רואה את האלימות מהיום, ומתבייש מאוזלת היד מול הקיצוניים שגונבים לנו את היהדות. ביבי, מי שבוחר בבן גביר וגופשטיין כשותפים מביא את ישראל לימי חושך ובורות, בה אפילו יהודים כבר אינם יכולים לחיות על פי אמונתם בבטחה", מאר עמיר פרץ

הציוץ של עמיר פרץ
הציוץ של עמיר פרץ
חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!