בדיקה או חקירה

המפכ"ל לשעבר אלשיך יוזמן למסור עדות?

תמונה – (דוברות המשטרה)
העיתונאי יעקב ברדוגו מדווח בגל"צ מפי גורמים במח''ש, כי המפכ''ל לשעבר רוני אלשיך יזומן בקרוב למסור עדות במח"ש, בפרשת חברת המימד החמישי של בני גנץ, שקיבלו לכאורה מיליוני שקלים במכרז לא חוקי. במח"ש לא מאשרים אך לא מכחישים.

פרשת המימד החמישי: העיתונאי יעקב ברדוגו חושף בגל"צ מפי גורמים בכירים במח"ש,לא מן הנמנע כי המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך יוזמן בקרוב למסור עדות במחלקה לחקירות שוטרים, בפרשת 'המימד החמישי' של יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ. על פי החשד חברת המימד החמישי קיבלה 4 מיליוני שקלים ממשטרת ישראל במכרז לא חוקי. כזכור, חברת המימד החמישי נסגרה בעקבות סנקציות אמריקניות שהוטלו על האוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג, המשקיע הראשי בחברה.

ממח"ש נמסר בתגובה לידיעה: איננו מתייחסים לשאלות על פעולות חקירה, אלא אם מדובר בפעולות חקירה גלויות, איננו מאשרים ואיננו מכחישים", מסרו ממח"ש לגל"צ.

כזכור, יו"ר תנועת אומ"ץ פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירת פרשת המימד החמישי.

"מדו"ח מבקר המדינה עולים שורה של ממצאים חמורים שחלקם מצריכים בדיקה במישור הפלילי. בין שורת הנושאים עולה מהדו"ח שחברת "המימד החמישי בע"מ" שבינתיים כבר אינה פעילה, ואשר הייתה בניהולם של הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף (מיל) בני גנץ, רם בן ברק לשעבר המשנה לראש המוסד, והמנכ״ל דורון כהן אליה היו קשורים מפכ"ל המשטרה, רב ניצב בדימוס, דודי כהן, וניצב בנצי סאו מ"מ מפכ"ל המשטרה בדימוס. ״המימד החמישי״ הייתה אמורה לספק למשטרה שירותים בתחום הבינה המלאכותית בסכום בלתי נתפס של 50 מיליון ₪.". נכתב בבקשה של תנועת אומ"ץ במכתב ליועמ"ש.

עוד כותבים באומ"ץ ליועמ"ש מנדלבליט: "קדמה להחלטה להתקשרות עם החברה הנ"ל פגישה שהתקיימה בחודש אוגוסט 2016 בהשתתפות המפכ"ל לשעבר, רב ניצב רוני אלשיך, בני גנץ ואנשים נוספים שהיה בה ניסיון לכאורה למצוא את הדרך לעקוף את הליכי המכרז הנדרשים על מנת לבצע התקשרות בדרך שנראית כפסולה בעליל.

"מהדו"ח עולה, לכאורה, כי לחברה הנ"ל לא היה באותה עת מוצר עובד בתחום הבינה המלאכותית וכן לא היה לה שנות ניסיון מספקות דיים בתחום ולא נרשם אצלה ולו לקוח אחד משמעותי. מיותר לציין כי לא יצאה פנייה מהמשטרה לחברות דומות שפועלות בארץ ובעולם."

בני גנץ התקשר לברך את נתניהו על הניצחון
בני גנץ (צילום: כחול לבן)

בהמשך כותבים תנועת אומ"ץ ליועמ"ש: "מבקר המדינה חושף כי במהלך ההתקשרות הוצגו, לכאורה ע״י אנשי ״המימד החמישי״, נתונים שקריים, על מנת להכשיר את ההתקשרות בין ״המימד החמישי״ למשטרת ישראל. כתוצאה מההתקשרות הפסולה נערך פיילוט ובמסגרתו הוצאו מיליוני שקלים מקופת המדינה. החברה נסגרה, הפיילוט הופסק וכספי ציבור ירדו לטמיון.
חקירה זו ומיצוי הדין עם כל המעורבים לא רק מתבקשת היא גם תישלח מסר כי כללי המינהל התקין חייבים להתבצע בנושאי ביטחון כמו בכל נושא ציבורי אחר בכל הקשור בחובת מכרזים על פי הדין והזדמנות שווה לספקים.

עוד כותבים בתנועת אומ"ץ ליועמ"ש מנדלבליט: "במסגרת החקירה שבודאי שתסתעף לגבי זהות אנשים נוספים שמעורבים בפרשה, יש לבדוק האם נושאים הקשורים בביטחון המידע אודות אזרחי המדינה נפגעו. האם כתוצאה מהניסוי אנשים שאינם אנשי מערכת הביטחון נחשפו למידע משטרתי ובטחוני חסוי?"

"הוצאת כספי מדינה, ממשלם המסים, ללא פרסום מכרז ובניגוד לדין היא מהחמורות שאנו מכירים. כספי מדינה אינם הפקר. מעידות על כך שורה של פסיקות פליליות בנושאי שחיתות במגזר הציבורי.
פתיחת חקירה חשובה כדי למצות את הדין עם כל מי שביצע עבירה פלילית ושמדינת ישראל הינה מדינת חוק. אבל לא רק לכך. בעת הזו, יהיה בכך מסר כי גם בכירים בשירות הציבורי בעבר ובהווה – יהיה מעמדם במשטרה, בצבא, או במוסד אשר יהיה הינם שווים בפני שלטון החוק.

חקירה יסודית עשויה להביא לחשיפת ההיבטים הפליליים בוועדת המכרזים, וועדת הפטור ממכרז במשטרת ישראל ולקשרים פסולים לכאורה עם הגורמים המעורבים בפרשה מפותלת זו. יצוין כי עולה עוד שמשטרת ישראל לא שיתפה את המשרד לביטחון הפנים בחלק ממהלך ההתקשרות.", כתבו בתנועת אומץ ליועמ"ש מנדלבליט.

• מדוע לא נערך בפועל מכרז לבחירת החברה שנבחרה ע״י המשטרה כדין
• מדוע לא בקשה המשטרה הצעות למוצר הנדרש לה מחברות מתחרות
• האם וועדת הפטורים של המשטרה פעלה כדין כשפטרה את העסקה עם ״המימד החמישי״ מהמכרז
• האם אכן הוצגו לוועדת פטורים ממכרזים של המשטרה עובדות ״שגויות״ אודות העסקה כפי שפורסם ואם אכן ע״י מי?
• כיצד הרשתה לכאורה המשטרה, כגוף סטטוטורי האמון על שמירת החוק, לבכירי ״המימד החמישי״ להשתתף בישיבות עם המשטרה באופן לא תקין.
• האם קיים חשד לכאורה לעבירות פליליות מצד בכירים במשטרה ו/או מצד ראשי ״המימד החמישי״ בעסקה זו.

לסיום דורשים תנועת אומ"ץ מהיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, לתת הוראה על זימון כל המעורבים לחקירה ועדות בפרשה זו חייבת להינתן."משטרה שמעצם יעודה נועדה להילחם בפשע ובשחיתות לא יכולה להתנהל בנורמות פסולות. כל הפרשה הזו חייבת להיבדק ולהיחקר עד תום כולל השאלות הבאות:"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.