צריך פיתרון מדיני

יאיר גולן: "מה הבעיה באבו מאזן?

תמונה – משרד הביטחון
סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן הגיב ברשת ב' לפיגוע הקשה בו נרצח חייל צה"ל, דביר שורק ז"ל, הלילה בגוש עציון "מה שאנחנו צריכים זה להחליף את הממשלה כדי שיהיה גם חלק מדיני" - האזינו

יאיר גולן מכה שוב: סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף במיל' יאיר גולן, התראיין הבוקר לירון דקל ודוריה למפל ברשת ב', וזה מה שהוא הגיב על הפיגוע הקשה בו נרצח הלילה חייל צה"ל, דביר שורק בן 19 הי"ד, בפיגוע דקירה וניסיון חטיפה..

יאיר גולן: "שים לב מה קורה לנו בשבוע הזה, למה בשבוע הזה? ביום הזה. ביום אחד, בפרצוף אנחנו מקבלים את בעיית הבעיות הביטחונית של מדינת ישראל, שהיא גם הבעיה המדינית הקשה ביותר, וזה הנושא הפלסטיני, אנחנו מקבלים בעיה של שחיתות אישית עם שר הרווחה, ואנחנו מקבלים בעיה של השחתת המרחב הציבורי, מינויים מפוקפקים לות"ת, כל זה בפחות מ- 24 שעות".

ירון דקל: "אין קשר בין הדברים האלה"

יאיר גולן: "לא צריך להיות קשר, אני רק אומר לך אלה שלוש הבעיות המרכזיות שעומדות בפנינו".

ירון דקל: "אני חושב בבוקר שבו אנחנו מתבשרים על רצח כל כך נורא, עדיף שנתמקד בבעיה הביטחונית, אתה היית איש ביטחון ברוב שנותיך ופוליטיקאי רק בחודשים האחרונים"

יאיר גולן: "אנחנו חיים בסביבה מורכבת ולכן צריך לעשות פעולות מידיות לשיפור הביטחון, ובצד זה לחתור לפיתרון מדיני."

ירון דקל: "עם מי? עם אבו מאזן?"

יאיר גולן: "עם כל מי שרק ניתן"

דוריה למפל: "אבל מי עם מי ניתן?"

ירון דקל: "ניסו, היה כאן אולמרט, הייתה כאן ציפי ליבני"

יאיר גולן: "מה הבעיה עם אבו מאזן? אני לא מצליח להבין את העניין הזה, אבו מאזן זה לא בדיוק חבר יקר שלי"

דוריה למפל: "תשאל את אהוד אולמרט"

בהמשך:

דוריה למפל: "אתה חושב שהתגובה לפיגוע צריכה להיות צבאית או מדינית?"

עוד התייחס יאיר גולן על המצב המדיני וההרתעה: מה זה תגובה צבאית? צה"ל צריך בתגובה לפעול ולעצור את המחבל, מה זה קשור לפעולה רחבת היקף? אני לא חושב שההרתעה אבדה. עוד אמר גולן והוסיף: "היו לנו ימים יותר קשים ביהודה ושומרון. לצערי מה שאנחנו רואים היום זה רק חלק ביטחוני ולא חלק מדיני, ומה שאנחנו צריכים זה להחליף את הממשלה כדי שיהיה גם חלק מדיני"

ירון דקל: "שינוי פוליטי לא יביא לשינוי המצב הביטחוני"

יאיר גולן: "אני מקווה שאם יהיה שינוי פוליטי יהיה שינוי ביטחוני. קודם כל צריך לנקוט פעולות מידיות בשטח, והדבר השני פעילות מדינית וביטחונית משולבת"

העיתונאי קלמן ליבסקינד כתב בתגובה לראיון: "גם רצח של צעיר יהודי בגוש עציון, וגם מינויים מפוקפקים בות"ת, זה באמת יותר מדי ליום אחד.
בעקבות ההצלחה, יאיר גולן מעלה עונה שניה של המופע: "על תהליכים ופרופורציות", כתב ליבסקינד.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.