רק לא ביבי

גנץ מגיב לנתניהו: "אני אקים את הממשלה"

תמונה – כחול לבן
יו"ר האופוזיציה גנץ מגיב לבקשת רה"מ נתניהו להיפגש "כחול לבן ניצחה בבחירות, אני אקים את הממשלה" - ליברמן: "תפסיק עם התרגילים הפוליטיים, השטיקים והטריקים" - לפיד: "אם ביבי יזוז הצידה, תהיה פה ממשלת אחדות" - עוד דווח כי כחול לבן מתכוננים להחלפת יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין - צפו

בני גנץ מגיב לבקשת ראש הממשלה נתניהו להיפגש: "שמעון פרס, שמאזכרתו הגעתי היום לישיבת הסיעה היה איש חזון שתמיד העמיד לנגד עיניו את טובת העם והדורות הבאים. כך ראוי שנעשה כולנו. העם יצא לקלפיות, אחרי מערכת בחירות שנכפתה עלינו. והעם הגיע להכרעה ברורה. כחול לבן בראשותי ניצחה את הבחירות והיא המפלגה הגדולה ביותר. מזה כמעט שנה שאני מדבר על ממשלת אחדות, אזרחי ישראל רצו בממשלת אחדות לפני הבחירות הקודמות והם רוצים בה גם היום. אני מעוניין ומתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי. אנחנו נביא לשינוי אמיתי בסדר העדיפויות, נרפא את החברה הישראלית על כל חלקיה. אבל כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים. אנחנו לא ניכנע לשום תכתיב. ותמיד נשים את אזרחי ישראל לפני הכל."

יאיר לפיד: ״נתניהו מנסה לגרור את המדינה למערכת בחירות שלישית. הוא לא מוכן לקבל את תוצאות הבחירות. בנאדם אחד מונע כרגע הקמת ממשלת אחדות ליברלית. אדם אחד. בין מה שטוב למדינה למה שטוב לאדם אחד, המדינה קודמת". אם ביבי יזוז הצידה, תהיה פה ממשלת אחדות. ממשלה עם כל מי שמאמין שצריך פה נישואין אזרחיים, ביטול חוק המרכולים, תחבורה בשבת. בלי כתבי אישום ובלי שחיתות. ולאור מה שקורה עכשיו, ממשלה שתשנה את חוק הבחירות, כדי שאי אפשר יהיה לגרור אותנו לבחירות כל שלושה חודשים.

זו המטרה של בלוק הסחטנים והקיצונים שהוא הקים אתמול. זו מטרת כל הספינים שהוא זרק לאוויר בשעות האחרונות. העם לא נתן בו אמון – הוא מנסה להחליף את העם. כמו המפ"איניקים ב-77. העם לא רוצה אותו, הוא רוצה להחליף את העם. אסור לתת לו לגרור אותנו לעוד מערכת בחירות.

המטרה שלנו היא להקים ממשלת אחדות ליברלית. זו המטרה שלנו. על זה הלכנו לבחירות. כדי להקים ממשלת אחדות ליברלית. עם ליברמן. עם הליכוד בלי נתניהו. עם שותפים נוספים. אדם אחד נמצא בינינו לבין הממשלה הזו. זה מה שרוצים רוב אזרחי מדינת ישראל. זה מה שהם בחרו בקלפי. זו הסיבה שאנחנו המפלגה הגדולה בישראל." אמר לפיד בתגובה לבקשת נתניהו

ביבי מתנהג כמו המפא״יניקים ב-77׳. הוא אומר, ״אם העם לא בחר בי, צריך להחליף את העם.״ לא צריך. העם חכם. בגלל זה הוא לא בחר בו.

ביבי מתנהג כמו המפא״יניקים ב-77׳. הוא אומר, ״אם העם לא בחר בי, צריך להחליף את העם.״ לא צריך. העם חכם. בגלל זה הוא לא בחר בו.

Posted by ‎Yair Lapid – יאיר לפיד‎ on Thursday, 19 September 2019

ראש הממשלה נתניהו לגנץ: "הופתעתי והתאכזבתי מכך שנכון לעכשיו בני גנץ עדיין מסרב להיענות לקריאתי להיפגש. הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר – לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו."

צילום עמוס בן גרשון לע"מ

אביגדור ליברמן תקף בתגובה: ״בזמן שתוצאות הבחירות מתחילות להתבהר, נתניהו החל לעבוד במרץ על הספין החדש שלו, שיוביל את מדינת ישראל לסיבוב בחירות נוסף במטרה להשיג 61 לממשלת החלומות שלו. לגוש שהקים נתניהו אין שום קשר לימין. מצד אחד מדובר בש"ס, מפלגה שנמנעה בהצבעה על הסכמי אוסלו, ומן הצד האחר, המשיחיים, השואפים להחזיר אותנו לתקופת ימי שאול המלך, דוד המלך ולחוקי התורה, ולהפוך את האוניברסיטאות לבתי ספר לנבואה. ונתניהו כמו נתניהו, שהחזיר את חברון לערפאת והצביע בעד ההתנתקות, הוא בטח לא ימין אלא סתם כדאיניק.

יצירת "גוש ההלכה" של 55-56 ח"כים של "הליכוד" המפלגות החרדיות והמשיחיים, והקריאה לבני גנץ להצטרף לממשלת אחדות עם הגוש, זה לא פחות מאחיזת עיניים ויצירת מצג שווא בשביל להכשיר את דעת הקהל לטובת סיבוב בחירות שלישי. נתניהו, שלא מוכן לקבל את הכרעת הבוחר ולהודות בכישלון שלו, נאחז בקרנות המזבח ומנסה לייצר תודעה, שכביכול "הליכוד" ניצחה בבחירות, קראה לממשלת אחדות וגנץ וליברמן הם שהכשילו את המהלך.

למעשה, נתניהו עובד במקביל בשני ערוצים. מצד אחד, הוא מנסה להרדים את המערכת כאשר הוא קורא לאחדות ומנגד ממשיך בנסיונות שלו לשכנע ח"כים ממפלגות אחרות להצטרף אליו ול"גוש ההלכה" שהקים אתמול, על מנת להשיג רוב של 61 מנדטים. במידה ויכשל בהשגת הרוב הוא יפיל את האשמה להכשלת ממשלת האחדות על גנץ ועליי ויוביל את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת. אני קורא פעם נוספת לראש הממשלה נתניהו להפסיק עם התרגילים הפוליטיים, השטיקים והטריקים. בוא נשב אתה, בני גנץ ואנוכי, ונקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה למען עתידה של מדינת ישראל.״

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.