גיבורים

צה"ל חושף הקלטות דרמטיות מחאן יונס

תמונה – דובר צהל
דובר צה"ל חושף הקלטות מרשת הקשר של מסוק הסער של חיל האוויר שחילץ את הכוח המיוחד מרצועת עזה בליל המבצע פירות טרופיים - האזינו

צוות מסוק סער של טייסת 118 ("דורסי הלילה"), ובתוכו אנשי יחידת החילוץ בהיטס 669, איתר את הכוח המיוחד ונחת בקרבתו באזור הלחימה תחת אש, במרחק קצר מאיתורי אויב ידועים, כדי לפנות את הכוח ולהעניק טיפול רפואי. במקביל לכך, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס הוזנקו לסיוע בתקיפת מטרות והשמדת אמצעי הלחימה שנשארו בשטח רצועת עזה.

בעליית הכוח למסוק, קשה היה לקבוע בוודאות שכלל הלוחמים היו בבטן המסוק והיה צורך לוודא כי אף לוחם לא נותר על הקרקע. למרות הסיכון הכרוך בכך, נשאר הצוות על הקרקע מספר דקות בתנאי אי-ודאות ותוך סיכון, על מנת לוודא שכלל הלוחמים עלו על המסוק. לאחר ספירת כלל הלוחמים, המסוק המריא בחזרה לישראל ונחת בביה"ח "סורוקה".

באירוע נהרג סא"ל מ' ז"ל ונפצע לוחם נוסף. במהלכו, פעלו הצוותים במקצועיות, בקור רוח ובאומץ לב וגילו כושר מנהיגות בתנאי חוסר וודאות. בפעולתם הביאו לידי ביטוי ערכים של רעות בלחימה, נחישות ודבקות במשימה שהביאו להצלת חיי אדם. על כל אלה הוענק לאנשי צוות האוויר צל"ש ותעודות הערכה.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.