מתקפת נגד

"לא יעלה על הדעת שיוטרדו עדי מדינה"

תמונה – יונתן אוריך
משרד המשפטים ודוברות המשטרה פרסמו הודעה משותפת בנוגע לחקירת מקורבי נתניהו בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר - המכתב המלא

משרד המשפטים ודוברות משטרת ישראל פרסמו הודעה משותפת בנוגע לחקירת מקורבי נתניהו בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר: המכתב המלא

"בעקבות פרסומים שונים בעניין חקירת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר בסמוך לבית מגוריו, בקשר לעדותו, הרינו להבהיר: רשויות אכיפת החוק רואות בחומרה רבה כל ניסיון להלך אימים על עדים, לנסות לגרום להם לשנות עדותם או להטרידם בכל דרך. חומרה יתרה יש לראות מטבע הדברים כשהדבר נעשה כלפי עדי מדינה, במטרה להשפיע על עדותם. במדינת חוק לא יעלה על הדעת שיופעל לחץ פסול או שיוטרדו עדי מדינה, וממילא רשויות אכיפת החוק לא יאפשרו זאת. מעשים מסוג זה הם חמורים, ועלולים להביא לפגיעה בהגעה לחקר האמת ובעשיית הצדק. רשויות אכיפת החוק לא יגלו כל סובלנות למעשים מעין אלו"

עוד נכתב בהודעה: "באשר לחקירה שבה מדובר, הרי שהיא עודנה מתנהלת ומטבע הדברים בשלב זה לא נוכל לפרט לגבי מהלכיה. העדויות הראשונות שנגבו בעקבות תלונת עד המדינה למשטרה אודות אירוע ההטרדה שהתרחש בכניסה לבית מגוריו, היו קשורות לרכב שנעשה בו שימוש, והן אלה שהובילו לגורמים שנחקרו בימים האחרונים. נוכח הרגישות הברורה החקירה מתנהלת תחת פיקוח של הדרגים הבכירים ביותר במערכת אכיפת החוק, והיא תימשך ככל שהדבר יידרש לשם הגעה לחקר האמת. באשר לסוגיית תפיסת הטלפונים של החשודים, הרי שהדבר נדרש בשל צרכי חקירה מובהקים."

"בשל הרגישות המיוחדת המובנת הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט. המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים ולא גורמי החקירה. בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה.", נכתב בהודעת משרד המשפטים. "

העיתונאי שמעון ריקלין תקף בראיון לשרון גל: ״אנחנו בימין אפסים, משתינים עלינו בפרקליטות מהמקפצה, ליאת בן ארי מגישה תצהיר כוזב ואנחנו לא מעיפים אותה הביתה. אתה יודע שאני אוהב את נתניהו, אבל אנחנו 10 שנים בשלטון, השינוי במערכת המשפט לא התרחש. ואתה יודע מה? זה מבאס״.

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו תקף גם הוא וצייץ: "תחשבו על כל מה שיש בפלאפון שלכם. כל מה שיש בוואטסאפ, בתמונות, באינסטגרם, אולי סרטונים אינטימיים, אולי בגידות , אולי סתם סודות. תדמיינו שמאות אנשים זרים מחטטים לכם בפלאפון באופן חופשי. פגיעה כזאת בכבוד האדם וחירותו אמורה להיות מוצדקת רק כדי לפענח רצח או אונס. אז זהו ש…משטרת ישראל, בהוראת הפרקליטות, החרימה את כל הפלאפונים של כל העוזרים הבכירים של רוה״מ, בגלל שמאשימים אותם שהקימו דוכן ברסלב הומוריסטי מתחת לבית של מומו פילבר והחונטה אומרת שזה ״הטרדת עד״. זהו אין פאנץ׳. אנחנו מדינה דיקטטורית באופן סופי. צאו לרחובות כי אתם הבאים בתור!"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.