כבוד לרוצח?

ראש ארגון חוטפים התקבל בכבוד מלכים

תמונה – עמוס בן גרשום, לע"מ
ביקורת נוקבת על קבלת הפנים החמה שקיבל נשיא רוסיה פוטין בישראל: "זרק צעירה תמימה ממדינה ידידותית להירקב בכלא שנים ארוכות רק כי הוא יכול, ואחר כך סחר בה ללא בושה כמו מיליציה מזרח תיכונית, רק בסגנון מעונב ובמחירים גבוהים יותר."
קובי גדעון לע"מ

העיתונאי הבכיר מותח ביקורת חריפה בטורו השבועי בעיתון 'ידיעות אחרונות', על קבלת הפנים החמה שקיבל נשיא רוסיה פוטין בביקורו בישראל: "ובסוף, כשנעמה יששכר תשוב ארצה, לא ישכחו כולם להודות בחום לנשיא רוסיה שסייע בהשבתה. המשפחה תדמע על המחווה האנושית, ראש הממשלה יברך, נשיא המדינה ידגיש את הידידות בין שתי האומות."

"דיפלומטיה מחייבת לפעמים לא לומר את כל האמת, ועל כן יתעלמו כולם באלגנטיות ממה שבאמת קרה כאן: ישראל פרשה השבוע שטיחים אדומים בפני ראש ארגון חוטפים, מנהיג משטר פשע ורשע שבעיניו צדק הוא שם של כוכב, לא חלילה עיקרון מוסרי. פוטין זרק צעירה תמימה ממדינה ידידותית להירקב בכלא שנים ארוכות רק כי הוא יכול, ואחר כך סחר בה ללא בושה כמו מיליציה מזרח תיכונית, רק בסגנון מעונב ובמחירים גבוהים יותר. מפגשו המנומס עם יפה יששכר איננו שונה מהותית ממפגש התנחומים שערך מלך סעודיה למשפחת העיתונאי חשוקג'י, רגע אחרי שהורה לבתר את אבי המשפחה לחתיכות בגלל דעותיו."

עוד כותב סגל: "פוטין איננו קומוניסט ולא מרקסיסט, אבל הוא הבן הממשיך של אימפריה שמקפידה כמעט תמיד להתייצב בצד הלא נכון של ההיסטוריה. הרוסים מתקוממים על המשקל הנמוך מדי שמעניקה להם ההיסטוריוגרפיה המערבית בהכרעת החיה הנאצית במלחמת העולם השנייה. אבל לא לגמרי בצדק: הם נאלצו להילחם בבן בריתם היטלר רק כי זה הפר פתאום את הברית הצינית ביותר בהיסטוריה של האנושות, שחתם כדי להכרית מהעולם את הדמוקרטיה ואת היהודים. לו שמר על הברית, לא היה שום צורך באנדרטה שנחנכה השבוע בגן סאקר לזכר הווטרנים של המלחמה בנאצים, כי לא הייתה שום מלחמה בנאצים ולא הייתה ישראל."

"תהום פעורה בין כל הדמוקרטיות בעולם, על כל פגמיהן, ובין מדינת החושך הרוסית, שבה לכל דבר יש מחיר: משטר שסייע לרצח מאות אלפי אזרחים במרחק נסיעה קצרה מאתר החרמון רק כדי לקבל נמל מים חמים בטרטוס, מדינה שנשק מתוצרתה אחראי כמעט לכל ההרוגים הישראלים ממלחמה או מטרור מאז קום המדינה. אימפריה שגם בעצם ימים אלה נלחמת נגד הסנקציות על איראן המבקשת להתגרען ומפריעה לישראל במאמציה הצודקים למנוע מאויביה לקום עליה לכלותה."

לסיום כותב סגל: "מנהיגי ישראל אינם יכולים, כמובן, להזכיר את כל זה בעודם מתמרנים בעדינות מול מוסקבה. אבל הפגנה אחת עם כמה שלטים מחוץ ליד ושם יכולה הייתה לעשות את העבודה. בישראל לא הורגים על זה."

לאחר טקס הזיכרון ביד ושם לזכר קורבנות השואה, נסע נשיא רוסיה פוטין לרמאללה להיפגש עם מכחיש השואה אבו מאזן.

שידור חי

Posted by ‎באזזנט‎ on Thursday, January 23, 2020

גם עו"ד בן גביר תקף את ההטבות שישראל מתכוונת להעניק לנשיא פוטין: "שחרורה המסתמן של נעמה יששכר הוא בשורה גדולה מאוד לציבור הישראלי ואנו אכן מקווים ומייחלים שהיא תשוב הביתה במהרה. אך עם זאת, ישנם דברים שעליהם אסור לוותר. העברת שטחים ממדינת ישראל לידיה של הכנסיה הרוסית היא פגיעה חמורה בריבונותה של מדינת ישראל, ואסור לנו להתעלם מכך. אנו מבקשים מראש הממשלה שיפנה לנשיא פוטין שישחרר את יששכר מכוח הצדק ולא בשביל לקבל שטחים והטבות כאלו ואחרות."

אשת התקשורת ג'ודי ניר מוזס תקפה בחריפות את נשיא רוסיה פוטין: "מי שגרם לכל הסיפור הקפקאי של כליאתה והאשמתה בשטות מוחלטת של יששכרוב הוא פוטין Putin .לולא הנשיא פוטין הבסטי של ביבי,נעמה לא היתה ננעלת על אין עבירה שבה הואשמה. האיש רצה לספח לעצמו גם חלק מירושלים והצליח, במקום להוקיע אותו על סחיטה באיומים כלם מתפעלים. לכי תביני ישראלים. מזוכיסטים."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.