לקריאה לחצו

עמיר פרץ: "הסדר מדיני עם נתניהו הוא בלתי אפשרי"

תמונה – דוברות העבודה
חברי מפלגת 'העבודה-גשר-מרצ' התייצבו הבוקר באנדרטת רבין בתל אביב בתגובה לעסקת טראמפ שפורסמה אמש: "נתניהו עשה הכל כדי למנוע תהליך שלום בעשרות האחרונות. מי שממהר להכריז על סיפוח היישובים המבודדים ביהודה ושומרון רוצה לוודא שתהליך השלום יסתיים עוד לפני שהתחיל. זה מה שמבקש נתניהו לעשות."

בנאומו באנדרטה תקף עמיר פרץ: "אני פונה לחברי בני גנץ ומבקש ממנו להודיע כי לא יהיה סיפוח ללא הסכם. מי שרוצה להמשיך את דרכו של רבין צריך לדעת: זו לא דרכו של יצחק רבין! מי שתומך בסיפוח חד צדדי ולא אומר ׳שתי מדינות לשני עמים׳ לא רוצה תהליך שלום ולא רוצה הסדר מדיני. ׳כחול לבן׳, אל תסחפו ימינה בגלל הבחירות. חברי העבודה גשר מרצ התכנסו הבוקר (רביעי) באנדרטה במקום בו נרצח יצחק רבין ז״ל בתל אביב."

עוד תקף פרץ: "24 שנים אחרי שבנימין נתניהו עלה למרפסת ההיא בכיכר ציון והסית נגד יצחק רבין מנסה נתניהו להציג תכנית עם עקרונות המבוססים על תפיסתו של רבין. אך רבין הגיע להחלטות תוך ניהול מו״מ, מבלי להגרר לצעדים חד צדדיים ולסיפוח, תוך העמדת סוגיות הביטחון כתנאי לכל שלב. היום, נתניהו צריך להכות על חטא ההסתה נגד רבין."

פרץ הוסיף וקבע: "הסדר מדיני בלי נתניהו זה אפשרי. הסדר מדיני עם נתניהו הוא בלתי אפשרי". נתניהו עשה הכל כדי למנוע תהליך שלום בעשרות האחרונות. נתניהו לא רוצה הסדר מדיני. מי שממהר להכריז על סיפוח היישובים המבודדים ביהודה ושומרון רוצה לוודא שתהליך השלום יסתיים עוד לפני שהתחיל. זה מה שמבקש נתניהו לעשות."

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ: "אין לנתניהו מנדט לבצע שום מהלך, בטח שלא לספח חלקים ניכרים מהשטחים ואת כל ההתנחלויות. ערב בחירות, כראש ממשלת מעבר של מעבר העומד לדין בעבירות פליליות חמורות, אין לו ולממשלתו לגיטימציה לספח אפילו דונם אחד באופן חד צדדי. רק הממשלה שתקום לאחר הבחירות תוכל לטפל בתוכנית האמריקאית."

עוד אמר הורביץ: "סיפוח כזה הוא מהלך הרסני. חלום הבלהות של הישראלים ואנחנו נתנגד לו. מדובר בתוכנית שמתחילה בסיפוח ולא תמשיך לכדי הבנה כלשהי עם הצד השני. נתניהו מכונן מדינה דו לאומית. מדינה שאיננה יהודית ואיננה דמוקרטי. הוא עושה זאת כדי להיחלץ מהדין."

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.