שוב ריבלין

ריבלין בגרמניה: "לכל צד האמת שלו"

תמונה – לשכת הנשיא, לע"מ
נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם בבוסטנג הגרמני בשפה העברית והתייחס לעסקת המאה:"הבסיס של כל פיתרון הערכה עמוקה לחיי אדם ואמונה שבצד השני חיים אנשים שרוצים לחיות כמונו. "לכל צד האמת שלו, החרדות שלו והתקוות שלו. למרות הקושי, יש לחשוב על פתרונות שמחזקים את הביטחון והיציבות כדי לאפשר שגשוג ותקווה לשני הצדדים״.

העיתונאי שמעון ריקלין תקף את ריבלין על ההשוואה בין הישראלים לפלסטינים: "עבר לאו״ם. איך הגענו למצב שנשיא אמריקאי יותר ציוני מנשיא ישראל? יותר מחובר לארץ התנך? יותר בטוח בצדקת היהודים? ממש מצער"

בנאומו בפרלמנט הגרמני הודה הנשיא ריבלין בשפה העברית לנשיא גרמניה על המלחמה נגד האנטישמיות והגזענות: "אמש בוושינגטון חזינו ברגעים שיכולים להביא תקווה גדולה. לאחר שנים ארוכות של קיפאון מדיני, הציג הנשיא טראמפ, תכנית שיכולה לאפשר לשני העמים לחדש את ערוצי השיח, ולהתקדם אל עבר עתיד משותף. הדבר אינו פשוט, ושני הצדדים צריכים ללמוד את התכנית לעומק."

"זוהי תכנית שתובעת ויתורים עמוקים, קשים ומורכבים משני הצדדים, אבל, אסור לנו להרים ידיים, כי מי שמרים ידיים מוותר על הסיכוי, ואני, מסרב לוותר. צריך לחשוב על פתרונות שמחזקים את הביטחון והיציבות, כדי לאפשר שגשוג וצמיחה לשני הצדדים. אני תקווה שתוכנית זו, תיושם בהתחשב בעקרונות הללו, ותוביל למציאות טובה יותר עבור כולנו. לכל צד האמת שלו, החרדות שלו והתקוות שלו. למרות הקושי, יש לחשוב על פתרונות שמחזקים את הביטחון והיציבות כדי לאפשר שגשוג ותקווה לשני הצדדים״.

אני מאמין ומייחל שאזרחי גרמניה וההנהגה המובילה אותם, ימשיכו גם בעשורים הבאים להדוף את השנאה וההסתה, ולהמשיך לשמש דוגמה למנהיגות, שהמחויבות ההיסטורית, האחריות, המתינות והסובלנות הם נר לרגליה. אני רוצה לחזק את ידיה של ההנהגה בגרמניה על הנחרצות שלה ועל הקול הצלול והברור שהיא משמיעה. אין לנו את הפריבילגיה להעלים עין, לא מהמדיניות של ההנהגה באיראן, ולא מהרטוריקה שלה. כולנו יודעים היטב כמה רטוריקה, שמחנכת לשנאה, לשנאת ישראל, להשמדה, היא מסוכנת. כולנו יודעים מה הכוח שלה."

"האיום שמהווה היום ההנהגה באיראן, איננו שאלה תיאורטית. עבורנו, זוהי שאלה קיומית. לא אנחנו הגדרנו את זה כך, אלא ההנהגה האיראנית, הטוענת בהחלטיות, שהיא חותרת לגדוע את קיומה של מדינת ישראל, ומצהירה שהשמדתנו, היא עבורה מטרה מדינית-פוליטית. איננו בשנת 1938. עם זאת, לא נעצום עין, כשהם מעבירים לארגוני הטרור, החונים על גבולותינו, מאות מטוסים ומשאיות עמוסים באמצעי לחימה מסוכנים, ובהם טילים מדויקים שמטרתם היא אחת – פגיעה בתל אביב ובירושלים, בחיפה ובבאר שבע ובשאר ערי ישראל. הנהגה כזאת – מהווה סיכון לשלום העולם כולו.נאל מול חזון פוליטי כזה, אל מול הנהגה כזאת, יש רק אפשרות אחת: עלינו לבודד אותה, עלינו להוקיע אותה, עד ששאיפותיה הרצחניות יובסו.

עוד הוסיף ריבלין וביקש עזרה מהגרמנים להחזיר את גופות החטופים מעזה: "יחד איתי כאן, נמצאות משפחות גולדין ושאול. לפני חמש וחצי שנים, במהלך מבצע צוק איתן, נהרגו חיילי צה"ל, סגן הדר גולדין, וסמל ראשון אורון שאול. גופותיהם עדיין מוחזקות בידי החמאס."אנו שבים ומבקשים את עזרתה של גרמניה ושל הקהילה הבינלאומית כולה, בהשבת בנינו, ועמם אזרחינו, המוחזקים בידי החמאס בניגוד לדין הבינלאומי ולצו המצפון."

נאום נשיא המדינה בשידור חי ממליאת הבונדסטאג

טקס הזיכרון לקורבנות הנאצים: הצטרפו בשידור חי לנאום מיוחד ממליאת הבונדסטאג.

Posted by ‎Reuven Ruvi Rivlin – ראובן רובי ריבלין‎ on Wednesday, January 29, 2020

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.