וירוס הקורונה

חשש: קבוצת תיירים נשאי קורונה הפיצו את הנגיף בישראל

תמונה – Macau Photo Agency
משרד הבריאות מודיע היום כי קבוצה של 9 צליינים מדרום קוריאה שביקרו בישראל בתחילת חודש פברואר אובחנו כנשאים של נגיף הקורונה. הדיווחים מעמיקים את הבהלה הציבורית ומעלים חששות קשים שישראלים ששהו במחיצתם נדבקו אף הם. כך תדעו אם יש סיכוי הידבקות - 30 תלמידים מבאר שבע שהיו במערה שבה הייתה הקבוצה הקוריאנית, הונחו להישאר בבידוד.

פרסומים מהשעות האחרונות משקפים כי יתכן ונגיף הקורונה הופץ בישראל ע"י קבוצת צליינים מדרום קוריאה שביקרה לאחרונה בישראל. משרד הבריאות מודיע היום כי מתוך הקבוצה שמנתה 39 אנשים שביקרו במקומות שונים בארץ, אובחנו 9 כנשאי וירוס הקורונה. יתכן כי ישראלים ששהו במחיצתם נדבקו בוירוס.

התיירים מדרום קוריאה שהו בישראל בין התאריכים 8 ל-15 בפברואר ובעקבות דיווח שהתקבל מהרשויות בדרום קוריאה שהועברו למשרד הבריאות, עולה כי לפחות 9 מהם היו נשאים של הנגיף שמטריד את העולם במהלך שהותם בישראל.

ממשרד הבריאות נמסר כי כל מי שהיה איתם במגע של פחות משני מטר ולזמן שעולה על 15 דקות, מחוייב להיכנס לבידוד עצמי בבית למשך 14 ימים לפחות מאז המגע האחרון עם חברי הקבוצה.

החשש שעולה כעת הוא שישראלים ששהו במחיצת התיירים ונדבקו ללא ידיעתם המשיכו כהרגלם עד לפרסומים עתה ויתכן והפיצו את הנגיף והדביקו אנשים נוספים. משרד הבריאות מפרסם לציבור את המקומות ומועדי הזמנים שבהם שהו התיירים ויתכן וחשפו אנשים נוספים לוירוס הקרונה. מהמשרד נמסר כי מי שפיתח סימני מחלה ו/או שהה במקומות אלה בתאריכים שמתפרסמים, נדרש להיכנס להסגר של שבועיים לפחות בביתו.

בדקו האם נחשפתם לתיירים:
יש לציין כי בשלב זה לא פורסמו מהן שעות ההדבקה האפשריות בנתב"ג עם הנחיתה וההמראה של קבוצת התיירים שאובחנו בנגיף הקורונה, לרבות דרכי התחבורה שהשתמשו ומגע אפשרי עם אנשים נוספים שהתקיים במהלך הדרך והשהייה הממושכת בישראל.

8.2 – לאחר השעה 20:00 מלון מגדל דוד בנתניה ומלון גלרי.

9.2 – קיסריה, מלון גבריאל בנצרת, כנסיית הבשורה, כנסיית המשפחה הקדושה, מלון עין גב

10.2 – מלון עין גב, מסעדת טנורין, כנסיית הבכורה של פטרוס הקדוש, כנסיית הלחם והדגים.

11.2 – מלון דיוויד ים המלח.

12.2 – מצדה, פארק תמנע, מלון לאונרדו נגב בבאר שבע.

13.2 – גן לאומי תל באר שבע, מערת המכפלה בחברון, מלון גרנד קורט בירושלים.

14.2 – הר הזיתים בירושלים – בית פגי, כנסיית העלייה, כנסיית פאטר נוסטר, כנסיית דומינוס פלוויט, כנסיית גת שמנים; הר ציון – חדר הסעודה האחרונה, קבר מרים, כנסיית gallicantu.

15.2 – מסעדת ג'רוזלם גולד; עין כרם ירושלים – כנסיית ג'ון הקדוש, כנסיית הביקור, כנסיית אן הקדושה, ברכת הצאן (בתסדה), כנסיית הקבר הקדוש, כנסיית anastasis.

במשרד הבריאות מוסיפים כי עם התקדמות החקירה האפידימיולוגית תתפרסם רשימת מקומות מפורטת יותר בהן שהתה הקבוצה.

משרד הבריאות מבקש להנחות את הציבור בישראל, להלן:

1. כל מי שהיה במגע הדוק (במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות) עם חברי הקבוצה בהתאם למועדים והמקומות אשר יפורטו להלן מתבקש להכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד כל הבריאות 5400*.

2. כמו כן במידה ומתפתחים סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים), יש לפנות לעזרה רפואית בהתאם להנחיות משרד הבריאות באתר תוך הודעה מראש ועל פי ההנחיות של המשרד.

3. כל מי שהיה במקומות ובזמנים הרלוונטיים שיפורטו להלן *אך ללא מגע הדוק*, לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה (חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים).

צפו בדיווחים בשידור חי

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!