בהלת הקורונה

הודעות הפחדה ברשת: עשרות אלפי ישראלים ידבקו הקורונה

תמונה – Macau Photo Agency
בשעות האחרונות שמאז הפרסום על קבוצת תיירים חולי קורונה ששהו בישראל, מופצות בקבוצות וואטסאפ וטלגרם הודעות הפחדה שמטרתן להוריד את אחוזי ההצבעה בבחירות 2020 שיתקיימו ב-2.3.

היום (שבת) בשעות הצהריים הודיע משרד הבריאות כי בקרב קבוצה של 39 צליינים מדרום קוריאה ששהו בישראל לתקופה של שבוע במהלך חודש פברואר, אובחנו 9 כחולים בנגיף הקורונה. דבר הפרסום מעורר קריאות זעם ברשתות החברתיות כלפי אוזלת ידה של המדינה שאיפשרה את הגעת הנגיף לישראל.

בעקבות הפרסומים החלו דיווחים נוספים שמשקפים את היקפי ההדבקה הפוטנציאלים והספקולציות התפשטו באלפי סטטוסים ותגובות.

בהודעה בולטת שזכתה לתפוצה רחבה בוואטסאפ ובטלגרם ניתן להרגיש בברור מוטיבים של הפחדה מתוך מטרה לעודד ישראלים שלא לצאת ולהצביע בבחירות שיתקיימו ב-2.3. בשלב זה לא ברור מי עומד מאחורי ההודעה הויראלית ומהם האינטרסים האמיתיים שלו.

בהודעה נכתב: "כרגע ייתכן ומסתובבים 1000 אנשים שבאו במגע עם חברי הקבוצה… המחלה תתפרץ אחרי 14 יום דגירה והם ידביקו עוד 10,000 אנשים. בימים הקרובים צפוי להתחיל שטף של אבחוני הידבקות בקורונה, שיתגבר ויגיע לשיא ;4 ימים מהתאריך שבו עזבו הקוריאנים את ישראל, סביב ה-2.3 יום הבחירות. שיהיה לנו בהצלחה עם זה".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!