ידיד ישראל

דיווח: נשיא מצרים לשעבר מת בקהיר

תמונה – מארק ניימן לע"מ
נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, שהודח ונכלא במהפכות האביב הערבי, מת הבוקר בגיל 91 לאחר הסתבכות רפואית. ראש הממשלה נתניהו הספיד בשם אזרחי ישראל: "מובארק היה ידיד אישי שלי"

"תמשיך, יא כלב": בשנת 1994 ראש הממשלה דאז רבין וערפאת הוזמנו לבית הלבן כדי לחתום על תחילתו של הסכם קהיר/אוסלו. כשלפתע סירב יאסר ערפאת לחתום, כשעיני כל העולם נשואות לטקס ההיסטורי, נשיא מצרים מובארק שהוביל את ההסכם יחד עם קלינטון סינן לערפאת: "תחתום, יא כלב"

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארכ, נחשב לאחד המנהיגים הערבים החזקים במזרח התיכון, שלא חשש ונפגש עם ראשי ממשלות ישראל. גם עם הרב עובדיה יוסף זצ"ל הוא פיתח קשר אישי, שקרא והתפלל לשחרורו והחלמתו של מובארק: "מובארק מנע מלחמות, היה איש שוחר שלום ואוהב ישראל, כל מה שהבטיח לי הוא קיים. אני כולי תפילה שהקב"ה ייטע בלבם של השופטים שלו חכמה בינה ודעת, משום הכרת הטוב, שיפסקו דינו וייצא זכאי", אמר הרב עובדיה בעבר על מובארק. כשנתיים לאחר מכן זוכה מובארק מכל ההאשמות נגדו ושוחרר לחופשי.

כשחלה נשיא מצרים לאחר שהודח ונסע לטיפולים בגרמניה, שיגר אליו הרב עובדיה מכתב בו איחל לו רפואה שלמה – כחודש לאחר מכן שיגר אליו בחזרה נשיא מצרים מובארק מכתב תודה, בו כתב: "לכבוד החבר היקר והרב הגדול עובדיה יוסף, ראש מועצת הרבנים של מדינת ישראל. אני מביע בפניכם את הערכתי ומוקיר את תודתי על התוכן, האיחולים, הקריאות והרגשות הטובים שהכיל מכתבכם ואני מבקש להפיס את דעתכם: החלמתי לחלוטין, ואני נמצא במצב הטוב ביותר", כתב מובארק בתגובה לתפילות של הרב עובדיה.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.