אין עצורים

ח"כ יזבק נגד המשטרה: "אלימות מזעזעת כלפי אזרחים"

תמונה – ערוץ הכנסת
חברי הכנסת מהרשימה המשותפת מגנים בחריפות את המשטרה בעקבות העימותים האלימים בעיר יפו. חברת הכנסת מבל"ד היבא יזבק: "אלימות מזעזעת כלפי אזרחים"

לאחר מהומות הענק ביפו היום (רביעי) כאשר עשרות בני אדם התעמתו עם המשטרה ושרפו צמיגים, חברי הכנסת הערביים מהרשימה המשותפת גיבו את המפגינים ותקפו את התנהלות המשטרה.

המפגינים מחו על מעצרם של ארבעה תושבי יפו שתקפו הבוקר שוטרים ופקחים שרשמו קנסות לבעל חנות נרגילות בעיר.

חברת הכנסת מבל"ד, היבא יזבק, כינתה את פעולת השטרה לפיזור ההתקהלות האסורה: "אלימות מזעזעת", והוסיפה: "במקום שהמשטרה תנהג כגוף אחראי שפועל להקל על התושבים בתקופה הקשה והמשברית הזו, היא רק מחמירה את המצב. אין שום הסבר ראוי להתנהלות ברוטאלית כזו, לא בזמן משבר הקורונה ובאף תזמון אחר".

גם חבר הכנסת מחד"ש, יוסף ג'בארין, גיבה את המפגינים ואמר כי האלימות המשטרתית "מסוכנת תמיד, והיא מסוכנת שבעתיים בצל משבר הקורונה", והתעלם מההתקהלות האסורה.

לדבריו, "כרגע היא מסכנת את יפו כולה בעת הרגישה הזו. אני קורא למשטרה להפסיק את האלימות כנגד תושבי יפו, לשחרר את העצורים ולהרגיע את הרוחות בתיאום עם הנהגת הציבור הערבי".

ממשטרת ישראל נמסר על העימותים: "לפני זמן קצר החלה הפגנה ברחוב יפת בת״א-יפו, בהשתתפות עשרות משתתפים. חלק גדול מהמשתתפים הבעירו צמיגים, השליכו חפצים לכל עבר ופגעו בשוטרים שהגיעו למקום בעקבות ריבוי המשתתפים והפרות הסדר במקום. שוטרי משטרת ישראל עוסקים כעת בהפסקת הפרת הסדר האלימה. המשטרה תאפשר את זכות המחאה ואת חופש הביטוי אולם לא תתיר התנהגות אלימה ותנקוט ביד קשה כלפי מפרי הסדר".

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!