לקריאה לחצו

180 מיליארד | החולה הראשון בישראל תובע את סין

תמונה – מאגלאטן בעת שחרורו. צילום: מיה צבן, דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה
חולה הקורונה הראשון בישראל שהיה במצב קשה, הגיש 3 ימים לאחר שהבריא תובענה ייצוגית נגד סין וצבאה על גרימת מוות ברשלנות לאזרחי ישראל. הסכום לא פחות מ-180 מיליארד ש"ח

חולה הקורונה הראשון בישראל במצב קשה, ג'וני מאגלאלטון בן ה-38, שהבריא והשתחרר לפני 3 ימים, הגיש בקשה לתובענה ייצוגית נגד הממשל בסין ע"ס 180 מיליארד ש"ח, לא פחות.

מאגלאטון אושפז במשך חודש במרכז הרפואי פוריה שבטבריה, ושוחרר ביום שני האחרון בחזרה למשפחתו במזרח ירושלים: ""זה היה החודש הכי קשה בחיים שלי. אני מרגיש שהצוות בבית החולים הציל לי את החיים".

נהג אוטובוס התיירים מבית חנינא, נדבק כנראה מקבוצת תיירים שהסיע בחודש שעבר, והיה לחולה הקורונה הקשה הראשון בישראל.

עתה, מאגלאטון, הגיש הבוקר באמצעות עורכי דינו תובענה ייצוגית נגד סין בטענה כי הנגיף יועד לכתחילה להיות נשק ביולוגי אך הוא דלף, וכי הם אשמים בגרימת מוות ברשלנות לאזרחי ישראל שחלו בקורונה.

חמשת המואשמים: הרפובליקה העממית של סין, הצבא של סין, המכון הווירולוגי של העיר ווהאן שם פרץ הנגיף, והגנרלית הראשית של צבא סין.

הסכום, כאמור, הנו 180 מיליארד ש"ח.

הבקשה לתובענה הייצוגית התקבלה היום בבית המשפט המחוזי בירושלים.

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.

בלי פילטרים ובזמן אמת, הצטרפו לערוץ ה-Whatsapp גם מהמחשב!