סופה של מפלגת העבודה

דרמה פוליטית: בני גנץ ועמיר פרץ מתאחדים

תמונה – צילום: עדינה ולדמן, דוברות הכנסת
מפלגת כחול לבן ומפלגת העבודה בדרך לאיחוד לאחר שפרץ וגנץ סיכמו ביניהם על תיאום עמדות בכנסת בין הסיעות ובהמשך בין המפלגות לקראת מערכת הבחירות הבאה. ח"כ מרב מיכאלי: "משמעו המהלך - אין יותר מפלגת העבודה".

כחול לבן והעבודה החליטו לפתוח במגעים לאיחוד הסיעות וריצה משותפת בעתיד, תוך כדי התקדמות במו"מ לכניסה לקואליציה של שתי המפלגות.

יו"ר העבודה, עמיר פרץ, נימק את החלטתו להיפרד ממפלגת מרצ כדי להמשיך את מאבקו החברתי "בנייה מחודשת של מדינת הרווחה תהפוך לבשורה למדינת ישראל".

לדבריו, לפני הבחירות תמך בגנץ להקמת הממשלה אך המהלך לא צלח "אין ספק נעשו טעויות בדרך ויתכן שהיה אפשר להגיע לתוצאות טובות יותר. אני החלטתי להמשיך בשיתוף פעולה אסטרטגי עם בני גנץ והחלטנו לפתוח בדיאלוג בין הסיעות ובהמשך בין המפלגות".

מוקדם יותר הודיעו בכחול-לבן כי יו"ר המפלגה ועמיר פרץ החליטו על הסדרת שיתוף הפעולה בין המפלגות לצורך עבודה מתאומת בכנסת מתוך כוונה לאיחוד בין הסיעוד.

ח"כ אבי ניסנקורן מכחול-לבן, יעבוד בשיתוף ח"כ איציק שמולי מהעבודה להסדרת שיתוף הפעולה הפוליטי והיערכות לקראת מערכת בחירות בעתיד.

לאחר האיחוד בין המפלגות, למעשה זו סופה של מפלגת העבודה מאז קום המדינה. פרשן חברת החדשות עמית סגל צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ובקיצור, עמיר פרץ יהיה היו"ר האחרון של העבודה".

ח"כ בוגי יעלון מסיעת יש עתיד-תל"ם הגיב להחלטת גנץ: "בני, עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט".

ביקורת משמאל | זנדברג: בשביל מה גילחת את השפם?

חברת הכנסת ממרצ, תמר זנדברג, מחתה בוועדה המסדרת בכנסת על החיבור ועל ההקרבה שעשתה מרצ לשם כך "זכינו ללעג מימין ומשמאל", אמרה זנדברג, "אבל פעם אחר פעם ידענו להבטיח לבוחרים שלנו אמינות ודבקות".

לדבריה, מעשיו של פרץ גרמו לה באופן אישי אכזבה וכעס, לאחר שמרצ הורידה את זהותה מהקלפי לצורך החיבור עם העובדה כי במפלגה האמינו בעמיר פרץ: "ידענו שאולי נחזור למספר יותר קטן של מנדטים אבל האיחוד הוביל אותנו לרעיון שאנחנו מספקים מפלגת שמאל רחבה ואידיאולוגית".

זנדברג הוסיפה כי במרצ לא תיארו לעצמם שפרץ "יזחל כסרח עודף לממשלה מושחתת שרצינו להחליף".

זנדברג לפרץ: בשביל מה הורדת את השפם?

יו"ר מפלגת 'העבודה' עמיר פרץ הגיב להאשמות שהטיחה בו ח"כ זנדברג בועדה המסדרת: "אני לא מגיב לאמירות פוגעניות והאשמות, אני מקבל את הכל, כי יש משימה של ריפוי חברה ישראלית ויש להיאבק נגד חרמות בחברה הישראלית"

ח"כ מירב מיכאלי ממפלגת העבודה הגיבה לדיווחים על האחדות בין המפלגות: "כדי לסדר שני תיקים לעמיר פרץ ואיציק שמולי לא זורקים מפלגה של בן גוריון, רבין ופרס. הם בונים על זה שחברות וחברי המפלגה, שרובם הגדול מתנגד למהלך, יעזבו. אני קוראת לכל חברי המפלגה להשאר ולהלחם על המפלגה שלנו, להתנגד למהלך שמשמעותו היא אחת. אין יותר מפלגת העבודה"

חשוב לנו לשמור על זכויות יוצרים. תכנים שמקורם לא אותר מתפרסמים בבאזזנט בכפוף לסעיף 27א לחוק זכות יוצרים. במידה ואתם בעל זכות היוצרים, צרו קשר עם באזזנט.
הסיפורים הכי מעניינים
אצלך לפני כולם
חיפוש
מערכת באזזנט עושה מאמצים בכדי לתת קרדיט למקור. אולם יתכנו מקרים שבהם לא הצלחנו לאתרו והשימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וחסר לכם קרדיט באתר, פנו אלינו ונעדכן.